کد خبر: 432990
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۵ ۱۲:۰۵:۲۴
| |

رییس کمیسیون برنامه و بودجه در نطق میان‌دستور:

مجلس انقلابی باید مبارزه با مفاسد را در قانون‌گذاری آغاز کند

رییس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: مجلس انقلابی باید مبارزه با مفاسد را در قانونگذاری آغاز کند، اشرافی‌گری بزرگترین معضل این کشور است و مجلس انقلابی باید با اشرافی‌گری مبارزه کند.

مجلس انقلابی باید مبارزه با مفاسد را در قانون‌گذاری آغاز کند
کد خبر: 432990
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۵ ۱۲:۰۵:۲۴

اعتمادآنلاین| حمیدرضا حاجی‌بابایی، رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات گفت: مجلس انقلابی باید مبارزه با مفاسد را در قانون‌گذاری آغاز کند، اشرافی‌گری بزرگترین معضل این کشور است و مجلس انقلابی باید با اشرافی‌گری مبارزه کند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی روز سه‌شنبه (25 شهریورماه) در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی مجلس با گرامیداشت یاد شهدا در هشت سال دفاع مقدس افزود: امارات با رفتارهای خائنانه‌ای که در جهان اسلام انجام می‌دهد باید بداند در آینده نه چندان دور، نتیجه خیانت‌های خود را به جهان اسلام از طرف ملت‌های بزرگی مسلمان دریافت خواهد کرد و رژیم صهیونیستی بداند که ملت‌های مسلمان، دشمن درجه یک این رژیم هستند به دلیل رفتارهای مشمئزکننده‌ای که در منطقه اعمال می‌کنند و خیانت‌هایی که به مسلمانان دارند.

حاجی‌بابایی با اشاره به بحث وضعیت معیشتی مردم تصریح کرد: دولت و مجلس بدانند که وضعیت عمومی اقتصاد خوب نیست و حال مردم مناسب نیست. سیاست‌های اقتصادی باید به شکلی ساماندهی شود که مردم بتوانند از این وضعیت و بحرانی که در برخی از امور به وجود آمده با سلامت عبور کنند. ملت ایران همیشه با صلابت از معبرها عبور کرده‌اند اما رفتارها و عملکردهای نادرستی که بعضا در اقتصاد و در سیاستگذاری‌ها انجام می‌گیرد شایسته ملت بزرگ ایران نیست.

وی عنوان کرد: نکته حائز اهمیت دیگر این است که سرمایه‌گذاری باید در کشور انجام پذیرد و حرف اول و آخر ما هم سرمایه‌گذاری است. سرمایه‌گذاری به این معناست که ما نقدینگی را به شکلی هدایت کنیم که نتیجه هدایت ما، ایجاد شغل، رونق اقتصادی و رفاه و معیشت عمومی باشد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از سیاست‌گذاری‌ها در کشور تعریف مشخصی ندارند نوع هزینه‌ها و درآمدها، عدم شفافیت در بودجه، عدم شفافیت در رفتارها و در برخی از سیاست‌گذاری‌ها، وضعیت اقتصادی کشور را به سمتی سوق داده که ملت ایران را با چالش روبه‌رو کرده است.

ملت بزرگ ایران می‌توانند براساس اقتصاد مقاومتی بهترین زندگی را در کشور داشته باشند

حاجی‌بابایی تصریح کرد: وقتی نرخ اجناس و کالاها در کشور هر روز در حال تغییر است نتیجه بی‌مدیریتی و عدم برنامه‌ریزی دقیق و عدم تفکر و اندیشه مبتنی بر اسلام ناب و عدم اعتقاد بر اینکه ملت بزرگ ایران می‌توانند براساس اقتصاد مقاومتی بهترین زندگی را در کشور داشته باشند. اما اتکا به تفکر غیر از اقتصاد مقاومتی، متاسفانه کشور و چالش‌های گوناگونی مواجه کرده است است.

وی تاکید کرد: در کشور جمهوری اسلامی ایران، نیروی انسانی داریم و کمی پول نداریم. ما در جمهوری اسلامی، رهبری قدرتمند، قوی و مدیر مدبر و همچنین اسلام قوی، قدرتمند جهانی و جاودانه داریم اما چرا مشکل اقتصادی داریم؟ مشکل اقتصادی از آن کسانی که اعتقاد عمیق و اعتقاد واسق به مسائل دینی و اعتقادی ندارند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: امروز مشکل اساسی کشور نبود عدالت در زمینه‌های گوناگون است. مردم رای دادند و مجلس انقلاب را برپا کردند بنابراین امروز مجلس انقلابی در کشور هست اما باید بدانیم مجلس انقلابی باید به دنبال عدالت باشد. عدالت یعنی اینکه تمام مردم بتوانند در شغل، حقوق، شرایط مساوی و شرایط عادلانه قرار بگیرند.

مجلس و دولت و مردم نباید قربانی انتخابات و رفتارهای سلیقه‌ای، گروهی و حزبی شوند

حاجی‌بابایی تاکید کرد: مجلس انقلابی باید مبارزه با مفاسد را در قانونگذاری آغاز کند، اشرافی‌گری بزرگترین معضل این کشور است و مجلس انقلابی باید با اشرافی‌گری مبارزه کند. امروز در کشور جمهوری اسلامی می‌توان کار کرد و حل مشکلات هم نیست اما سخت‌تر از حل مشکلات این است که وقتی کاری در کشور انجام پذیرفت به نام چه کسی تمام شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز گروه‌بندی‌ها، جناح‌بندی‌ها و متاسفانه سایه 1400 بر سر مجلس، دولت و کشور حکمفرما است. ما باید بدانیم مجلس و دولت و مردم نباید قربانی انتخابات و رفتارهای سلیقه‌ای، گروهی و حزبی شوند. باید به سمتی حرکت کنیم که ملت ایران بتوانند به اهداف خودشان در انقلاب اسلامی برسند. آیا امروز واقعا در زمینه‌های گوناگونی در جامعه این مشکلات برای مردم ملموس است؟ ما در کشور مشکل ندانم و نمی‌دانم، نداریم.

طرح یک‌فوریتی کالاهای اساسی این هفته به پایان می‌رساند

حاجی‌بابایی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی حرکت خوبی را شروع کرده است، گفت: ما باید در مجلس کاری را انجام دهیم که امروز نیاز واقعی و صددرصد مردم است و بر همین اساس، مجلس و کمیسیون برنامه و بودجه طرح یک‌فوریتی بحث کالاهای اساسی را مطرح کرده و در این هفته به پایان می‌رساند و اگر هفته آینده در دستور کار مجلس قرار گیرد اولین گام عملیاتی برای رسیدن به عدالت اجتماعی و به‌دادمردم رسیدن در بزرگترین و سخت‌ترین شرایط اقتصادی آغاز خواهد شد.

این نماینده مجلس یازدهم تاکید کرد: مجلس باید طرح‌هایی را بیان و مصوب کند که همان روز، همان لحظه و در همان ماه به داد مردم برسد. مجلس انقلابی بداند یا ندارد، محکوم به موفقیت است هیچ راهی برای مجلس انقلابی باقی نمانده است جز اینکه موفقیت داشته باشد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها