کد خبر: 433002
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۵ ۱۲:۴۷:۲۶
| |

سخنگوی کمیسیون شوراها و امورداخلی:

بحث حضور نامزد زن در انتخابات برعهده شورای نگهبان است

سخنگوی کمیسیون شوراها و امورداخلی در مجلس گفت: ما قصد ورود به بحث حضور زنان در انتخابات را نداریم و این مساله را برعهده شورای نگهبان می‌دانیم.

بحث حضور نامزد زن در انتخابات برعهده شورای نگهبان است
کد خبر: 433002
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۵ ۱۲:۴۷:۲۶

اعتمادآنلاین| علی حدادی درباره سخنان اخیر سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر احتمال حضور نامزد زن در انتخابات ریاست جمهوری و حتی انتخاب وی به عنوان رییس‌جمهوری آینده کشور، گفت: اعضای کمیسیون شوراها به مساله انتخاب یا نامزدی چه مرد یا چه زن در انتخابات ورود نکرده است. بحث ما درباره این موضوعات مربوط به رجال سیاسی یا مذهبی بوده است. اینکه بخواهیم رجل سیاسی را تفسیر یا تعیین کنیم، موضوعی بوده که برعهده شورای محترم نگهبان است.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امورداخلی در مجلس، گفت: ما قصد ورود به بحث حضور زنان در انتخابات نداریم و این مساله را برعهده شورای نگهبان می‌دانیم.

علی حدادی درباره سخنان اخیر سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر احتمال حضور نامزد زن در انتخابات ریاست جمهوری و حتی انتخاب وی به عنوان رییس‌جمهوری آینده کشور، گفت: اعضای کمیسیون شوراها به مساله انتخاب یا نامزدی چه مرد یا چه زن در انتخابات ورود نکرده است. بحث ما درباره این موضوعات مربوط به رجال سیاسی یا مذهبی بوده است. اینکه بخواهیم رجل سیاسی را تفسیر یا تعیین کنیم، موضوعی بوده که برعهده شورای محترم نگهبان است.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در ادامه، افزود: ما در کمیسیون اعتقاد داریم که حتی مباحث کلان در انتخابات که چندی پیش نیز مقام معظم رهبری اشاراتی به آن داشتند نیز به شورای نگهبان مربوط می‌شود و ما در این مساله دخالت نمی‌کنیم.

نماینده ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به این پرسش که موضع رسمی کمیسیون نسبت به حضور زنان در انتخابات ریاست جمهوری چه خواهد بود، گفت: ما این بحث را اساسا متوجه شورای نگهبان می‌دانیم و قصدی برای ورود این مباحث نداریم. ما همچنین در مباحث مختلفی که برای اصلاح قانون انتخابات داشتیم، سعی کردیم که به این مساله ورود نکنیم.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا کمیسیون در روزهای گذشته با شورای نگهبان جلسه مشترکی برگزار کرده است، تصریح کرد: ما با همکاران و صاحب‌نظران و نخبگان مرکز پژوهش‌های مجلس اخیرا چندین جلسه و نشست مشترک برگزار کردیم و همچنین با نمایندگانی از شورای نگهبان جلسه داشتیم.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها