کد خبر: 433059
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۵ ۱۶:۲۳:۳۸
| |

بذرپاش: اولویت دیوان محاسبات حمایت از مدیران ریسک‌پذیر است

نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: طبق اعلام بذرپاش، دیوان محاسبات حمایت از مدیران شجاع و ریسک‌پذیر را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

بذرپاش: اولویت دیوان محاسبات حمایت از مدیران ریسک‌پذیر است
کد خبر: 433059
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۵ ۱۶:۲۳:۳۸

اعتمادآنلاین| نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: طبق اعلام بذرپاش، دیوان محاسبات حمایت از مدیران شجاع و ریسک‌پذیر را در دستور کار خود قرار می‌دهد.


حجت‌الاسلام محمدرضا میرحاج حسینی با اشاره به حضور مهرداد بذرپاش در جلسه عصر امروز کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، گفت: در این جلسه برنامه‌های دیوان محاسبات کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و دیوان محاسبات سندی 5 ساله تحت عنوان «دیوان فناورانه مردم پایه» را تدوین کرده است.

وی با اشاره به اولویت‌های دیوان محاسبات که در این جلسه مطرح شد، گفت: طبق گفته رئیس دیوان محاسبات، در این دوره قرار بر این است که گزارشات تفریغ بودجه اثربخش و به‌موقع باشد و همچنین دیوان محاسبات در همه امور کاملاً برخط باشد و عملکرد بخش‌های مختلف را حسابرسی کند.

نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: توسعه دامنه حسابرسی دیوان محاسبات به شهرداری‌ها، اصلاح ساختار بودجه، کمک به مدیران ریسک‌پذیر، بهره‌گیری موثر و بر خط از داده‌های مالی کشور و رسیدگی به خسارت ناشی از ترک فعل مدیران از دیگر برنامه‌هایی است که در دوره جدید دیوان محاسبات قرار است پیگیری شود.

میرتاج‌الدینی بیان کرد: طبق گفته بذرپاش، دیوان محاسبات حمایت از مدیران شجاع و ریسک‌پذیر را در دستور کار خود قرار می‌دهد. چراکه برخی از مدیران از ترس و واهمه پاسخگویی، دست روی دست گذاشته‌اند و اقدامی نمی‌کنند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از کارها ریسک‌پذیر است و نیاز به شجاعت دارد اما بعضاً شاهد ترک فعل مدیران هستیم و قطعاً دیوان محاسبات قرار است به این مسائل رسیدگی کند چراکه با ترک فعل این افراد، خسارت‌هایی به جامعه تحمیل می‌شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها