محمد سلامتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

اصلاح‌طلبان نباید دلسرد و ناامید شوند / جبهه اصلاحات به سازماندهی جدید نیاز دارد / مردم نباید همه عملکرد دولت را به پای اصلاحات بنویسند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اصلاح‌طلبان نباید دلسرد و ناامید شوند. جبهه اصلاحات به سازماندهی جدید نیاز دارد و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات باید تحرک بیشتری داشته باشد.

اصلاح‌طلبان نباید دلسرد و ناامید شوند / جبهه اصلاحات به سازماندهی جدید نیاز دارد / مردم نباید همه عملکرد دولت را به پای اصلاحات بنویسند
کد خبر: 433081
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۶ ۰۵:۱۲:۰۶

اعتمادآنلاین| محمد سلامتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره شرایط جریان اصلاحات در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: اصلاحات به دلیل اینکه در انظار عمومی با یک سری عدم موفقیت ها روبرو شده است، شرایط خوبی ندارد و این احساس در این جریان وجود دارد که در انتخابات مورد استقبال قرار نمی گیرد، زیرا آنها در جریان عملکرد دولت، مجلس دهم و شورای شهر موفقیت چندانی نداشته اند.

وی با بیان اینکه دولت روحانی نه یک دولت اصلاح طلب بلکه دولت اصولگرای معتدل است، تصریح کرد: اصلاح طلبان به درستی از دولت روحانی حمایت کردند ، زیرا نمی خواستند یک دولت تندرو سر کار بیاید. ولی نباید همه عملکرد دولت را به پای اصلاحات نوشت‌. اصلاح طلبان نیروی محدودی در دولت دارند و دولت هم خیلی توجهی به نظرات اصلاح طلبان نداشته است، چون دولت، اصلاح طلب نبود.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه مردم نباید تمام عملکرد دولت را به پای اصلاحات بنویسند، افزود: اصلاح طلبان باید این مسایل را برای مردم توضیح دهند تا یأس از پایگاه اجتماعی اصلاحات زدوده شود.اصلاح طلبان نماینده طبقه متوسط و حتی محروم جامعه هستند و برخی احزاب اصلاح طلب از طبقه کارگر و کشاورز حمایت می کنند. در حالیکه اصولگرایان ادعا ندارند که نماینده طبقه متوسط یا محروم هستند. آنها در اقلیت هستند و وقتی می توانند در انتخابات رای بیاورند که اقلیت در انتخابات شرکت کنند اما اگر اکثریت جامعه شرکت کنند، اصلاح طلبان پیروز می شوند.

سلامتی در ادامه تصریح کرد: با این حال ما اصلاح طلبان باید به نقاط ضعف خود اعتراف کنیم. دولتی که مورد حمایت اصلاح طلبان بود، نتوانست انتظارات مردم بخصوص در زمینه اقتصادی را برآورده کند. البته تحریم های شدید آمریکا هر دولتی را می توانست دچار مشکل کند اما ضعف مدیریت هم مشکلات زیادی را درست کرد. فراکسیون امید هر چند اکثریت مجلس دهم نبود اما با همان110نفر هم می توانست تحرکی ایجاد کند. اصلاح طلبان باید بپذیرند که ضعف هایی داشته اند. البته پذیرش این ضعف ها نباید موجب دلسردی آنها شود بلکه باید با تحرک بیشتر خود را برای انتخابات آماده کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه شرایط فعلی اصلاح طلبان همانند شرایط جریان خط امام بعد از مجلس چهارم است،گفت: آن موقع هم همین شرایط را داشتیم اما نیروهای خط امام خود را کنار نکشید و در انتخابات های بعدی موفق شد. بنابراین الان هم نباید دلسرد و ناامید بود، زیرا در ذات فعالیت سیاسی شکست و موفقیت وجود دارد. اکنون به سازماندهی جدید نیاز است و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات باید تحرک بیشتری داشته باشد.

وی ادامه داد: در جریان اصلاحات نیروهای بالقوه زیادی هم برای مجلس و هم ریاست جمهوری و شورای شهر وجود دارد و ما نیرو کم نداریم، بلکه نیروی زیاد هم داریم. با این حال یکی از مشکلات اصلاح طلبان، شورای نگهبان است که براحتی نمی توانند از کانال آن عبور کنند ولی این واقعیت یعنی شورای نگهبان همیشه وجود داشته است و اصلاحات با آگاهی از همین شرایط در انتخابات شرکت کرده است. اگر مانع شورای نگهبان موجب یاس و ناامیدی می شد، ما باید از مجلس چهارم از همه امور کنار می کشیدیم. من معتقدم باید با وجود همین شورای نگهبان، در انتخابات شرکت کرد و پس از مرحله بررسی تایید صلاحیت ها، جبهه اصلاحات تصمیم بگیرد که از چه کسی در انتخابات حمایت کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها