چرا تیم ملی در جام جهانی 2006 نتیجه نگرفت؟

برانکو، مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران گفت: قبل از شروع جام جهانی 2006 با مصدومیت علی کریمی، مهدی مهدویکیا، وحید هاشمیان و فریدون زندی مشکلات زیادی داشتیم. آنها چند روز قبل از شروع بازی‌ها به ما پیوستند اما کاملاً آماده نبودند.

چرا تیم ملی در جام جهانی 2006 نتیجه نگرفت؟
کد خبر: 433103
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۶ ۰۸:۰۹:۴۱

اعتمادآنلاین| برانکو ایوانکوویچ کروات پیش از اینکه در ابتدای سال جاری هدایت تیم ملی فوتبال عمان را بر عهده بگیرد، با هدایت چند تیم باشگاهی در ایران، چین و عربستان توانسته بود شناخته شود. حالا او امیدوار است که بتواند با استفاده از تجربیات گسترده خود عمان را به جام جهانی فوتبال برساند.

ایوانکوویچ طی سال‌های گذشته موفقیت چشم‌گیری داشته است. وی به عنوان دستیار میروسلاو بلاژویچ، به کرواسی در رسیدن به مقام سوم جام جهانی فرانسه 1998 کمک کرد و سپس ایران را به جام جهانی آلمان 2006 هدایت کرد. در سطح باشگاهی، او همچنین قهرمانی هایی را در کرواسی، چین و ایران کسب کرده است.

او درباره حضور در تیم ملی عمان در گفت‌وگو با سایت فیفا گفت: راستش را بخواهید، من بعد از کار در ایران و عربستان سعودی می خواستم کمی استراحت کنم ، اما اتحادیه فوتبال عمان با من تماس گرفت و در مورد احتمال تصدی تیم ملی از من پرسید و همه چیز را در مورد برنامه خود به من گفت. این یک چالش جدید برای من است و هدف من دستیابی به چیزهایی بزرگ با عمان و توسعه بازی تیم است. بازیکنان به تجربیات بیشتری احتیاج دارند و باید بیشتر کار کنند. این یک چالش بزرگ برای من است.

برانکو در ادامه صحبت های خود گفت: متأسفانه، فوتبال در سراسر جهان به دلیل ویروس کرونا چندین ماه متوقف شده و البته این امر در مورد عمان نیز صدق می‌کند. بازیکنان در پنج ماه گذشته هیچ بازی نداشته‌اند، این برای ما مشکل ساز است. من به شخصه از نبود مسابقات و بازی های دوستانه خوشحال نیستم، اما نکته خوب این است که ما در ماه های اکتبر و نوامبر فرصتی خواهیم داشت تا بازیکنان را دور هم جمع کنیم و ببینیم بعد از چندین ماه بدون بازی عملکرد آنها چگونه است. مسابقه رسمی بعدی عمان مارس 2021 خواهد بود اما ما باید قبل از آن آماده شویم و بازیکنان باید در لیگ محلی شرکت کنند تا بعد از آن وقفه طولانی مدت فرم خود را بازیابند.

او همچنین درباره مربیگری در تیم ملی فوتبال ایران نیز گفت: وقتی مربیگری ایران را بر عهده داشتم، ما یک گروه قدرتمند بازیکن داشتیم که ما را به جام جهانی 2006 رساندند اما قبل از شروع مسابقات با مصدومیت علی کریمی، مهدی مهدویکیا، وحید هاشمیان و فریدون زندی مشکلات زیادی داشتیم. آنها چند روز قبل از شروع بازی‌ها به ما پیوستند اما کاملاً آماده نبودند. ما مقابل مکزیک، پرتغال و آنگولا بازی خوبی انجام دادیم، اما این برای کمک به ما در صعود به مرحله حذفی کافی نبود، گرچه این یک تجربه عالی بود.

سرمربی عمان ادامه داد: تجربه من با کرواسی در فرانسه 1998 به من در ایران کمک کرد. در جام ملت های آسیا 2004 چین عملکرد فوق العاده ای ارائه دادیم و سوم شدیم. ما یک تیم قدرتمند کره را شکست دادیم که در جام جهانی 2002 چهارم شد. پس از آن تیم ملی ایران به پیشرفت خود ادامه داد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها