رسول‌پناه برای مدیریت در باشگاه پرسپولیس کوچک است

بسیاری از کارشناسان فوتبال معتقدند نگاهی به سوابق رسول‌پناه نشان می‌دهد او نباید در این جایگاه باشد. هنوز هم برای رسانه‌ها و هواداران سوال است که سلطانی‌فر روی چه حسابی او را به پرسپولیس وارد کرده و چنین جایگاه مهمی به او داده است؟

رسول‌پناه برای مدیریت در باشگاه پرسپولیس کوچک است
کد خبر: 433120
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۶ ۰۹:۴۳:۱۲

اعتمادآنلاین| مهدی رسول‌پناه، سرپرست باشگاه پرسپولیس روزهای عجیبی را پشت سر می‌گذارد. هر روز یک خبر حاشیه‌‌ساز و غیرقابل تصور از باشگاه درز می‌کند و در این بین مشکلات بزرگ باشگاه حل نمی‌شود. اگر تعریفی برای شرایط برزخی در فوتبال وجود داشته باشد، یکی از نمودهای عینی‌اش وضعیت فعلی باشگاه با سرپرستی مهدی رسول‌پناه است. در ادامه سعی می‌کنیم روایتی مستقل از اتفاقات باشگاه ارایه کنیم. لازم به ذکر است که آنچه در ادامه می‌آید، برداشتی است که هواداران و رسانه‌ها از شرایط باشگاه دارند و ما صرفا تلاش می‌کنیم برای روشن شدن ماجرا تکه‌های اطلاعاتی و نظر اهالی فوتبال را مانند پازل به هم بچسبانیم.

باشگاه پرسپولیس با انبوهی از بدهی‌ها مواجه است. اصلی‌ترینش بدهی برانکو است که همین امروز و فردا احتمالا باعث می‌شود پنجره نقل‌وانتقالاتی این تیم با شکایت پروفسور بسته شود. مهدی ترابی و علی علیپور دو نفر از ستون‌های تیم جدا شده‌اند و جایگزین قابل توجهی جذب نشده است. یحیی شاکی است و هواداران به ‌شدت از مدیریت رسول‌پناه گلایه‌مندند و با کلیدواژه «دندانپزشک وزیر» او را در شبکه‌های اجتماعی ترول می‌کنند. این انتقاد مخصوصا روز دوشنبه به اوج خودش رسید، چراکه یکشنبه شب علی رغبتی از اعضای هیات‌مدیره باشگاه گفت برانکو با درخواست ما برای مهلت یک ماهه جهت پرداخت مطالباتش موافقت کرده و ما نامه زدیم به فیفا تا مشکلی پیش نیاید اما کمتر از 24 ساعت بعد برانکو گفت چنین چیزی صحت ندارد و وکیل برانکو هم گفت حالا باشگاه علاوه بر دیرکرد در پرداخت بدهی باید بابت عمل «شرورانه‌اش» هم پاسخگو باشد. در کنار این مشکلات اساسی به یک باره خبر خرید کت‌وشلوار محمدحسن انصاری‌فرد از حساب باشگاه به مبلغ نزدیک به 20 میلیون تومان با سند ذی‌حسابی باشگاه رسانه‌ای می‌شود و همان روز خبر می‌رسد یک عدد دستگاه سنجش چربی به ارزش 500 میلیون تومان از باشگاه گم شده است!


همه دوست دارند بدانند رسول‌پناه چه کار می‌کند؟ چرا اجازه می‌دهد عضو هیات‌مدیره باشگاه در مورد طلب برانکو دروغی بگوید که مطمئنا کمتر از 24 ساعت بعد تکذیب خواهد شد و چرا وقتی این دروغ رسانه‌ای می‌شود بلافاصله تکذیب نمی‌کند؟ چرا اسناد مالی باشگاه به این راحتی به دست رسانه‌ها می‌رسد؟ داستان دستگاه دیگر چیست؟ از همه مهم‌تر رسول‌پناه چه برنامه‌ای برای مدیریت تیمی دارد که به نظر جمع و جور کردنش خارج از توان اوست؟

در یکی از برنامه‌های اخیر فوتبال برتر علیرضا بیرانوند که هم‌اکنون در آنتروپ بلژیک بازی می‌کند روی آنتن زنده تلویزیونی بابت قرارداد، نحوه جدایی‌اش از باشگاه و مطالباتش با رسول‌پناه رسما وارد جنگ لفظی شد. بعد از اینکه رسول‌پناه زیر بار نرفت که با اصرار او بیرانوند وسط فصل راهی بلژیک شده، بیرو به رسول‌پناه گفت تو برای مدیریت باشگاهی مثل پرسپولیس کوچک هستی. خیلی از هواداران باشگاه با کنار هم قرار دادن اتفاقات اخیر می‌گویند این جمله بیرانوند را باید با آب طلا نوشت!


بسیاری از کارشناسان فوتبال معتقدند نگاهی به سوابق رسول‌پناه نشان می‌دهد او نباید در این جایگاه باشد. هنوز هم برای رسانه‌ها و هواداران سوال است که سلطانی‌فر روی چه حسابی او را به پرسپولیس وارد کرده و چنین جایگاه مهمی به او داده است؟ همه از خودشان می‌پرسند این شخص که کمتر از دو سال است در فوتبال شناخته شده مثلا هنگام مذاکره با بازیکنان و مدیر برنامه‌هایی که مثل گرگ هستند چه می‌گوید و چطور باشگاه را در موضع بالاتر قرار می‌دهد؟ اینها سوالاتی است که باید پاسخ داده شوند اما به نظر می‌رسد شرایط به هم ریخته باشگاه پرسپولیس پشت پرده دیگری جز چیزی که به عنوان ضعف مدیریتی رسول پناه عنوان می‌شود، دارد.


هنگامی که محمدحسن انصاری‌فرد از باشگاه پرسپولیس استعفا داد، رسول‌پناه انتقادات گسترده‌ای از او در رسانه‌ها به عمل آورد و مدعی شد او کالدرون را فراری داده و حالا چند صد هزار دلار جریمه به بار آورده است. هنوز هم سوال است که انصاری‌فرد با چه عقلی کاری کرد کالدرون برود و شکایت کند و باشگاه را به دردسری بزرگ بیندازد. به هر حال فارغ از انصاری‌فرد و رفتارهایش که باید پیگیری شود، رسول‌پناه همانند دولتی‌ها از زمانی که بر مسند ریاست نشست همه مشکلات باشگاه را به گردن مدیریت قبلی انداخت. از متمم قرارداد بیرانوند تا بدهی‌های باشگاه و تمدید برخی قراردادها. این در حالی است که انصاری‌فرد هنوز در بدنه باشگاه و در بین بازیکنان و برخی هواداران طرفدارانی دارد. از جمله افشین پیروانی که با دستور انصاری‌فرد به جای محسن خلیلی سرپرست پرسپولیس شد. حتی خود یحیی هم توسط انصاری‌فرد به پرسپولیس آورده شد. از ادبیات بازیکنان که مدیرعامل سابق را «حاجی انصاری» صدا می‌کنند، معلوم است که رابطه‌ خوبی بین آنها وجود دارد. همچنین یادمان نرفته که وقتی کالدرون با مدیریت به مشکل خورد یک لشکر مجازی از هواداران پرسپولیس به صفحه سرمربی تیم حمله کردند و طرف انصاری‌فرد و پیروانی را گرفتند، در حالی که در آن زمان پرسپولیس صدرنشین لیگ بود.


از پاراگراف بالا می‌توان چنین نتیجه‌گیری کرد که جنگ نیابتی بین انصاری‌فردی‌ها در باشگاه با رسول‌پناه وجود دارد و اتفاقاتی که به نظر بسیار عجیب هستند در واقع موازنه قدرتی است که در پرسپولیس جریان دارد. در کانال‌های هواداری باشگاه پرسپولیس این شایعه دست به دست می‌شود که شخصی از داخل باشگاه اسنادی رو کرده که نشان می‌دهد انصاری‌فرد در زمان مدیرعاملی‌اش با پول باشگاه کت‌وشلوار خریده و هدف از این کار تخریب انصاری‌فرد بوده است. همچنین رسانه‌ها معتقدند یک نفر از داخل باشگاه خبر داده در سیستم تحت مدیریت رسول‌پناه یک وسیله 500 میلیونی گم شده است. در کنار این جور مسائل می‌بینیم که یحیی رسما از رسول‌پناه انتقاد می‌کند و پیروانی خیلی زیرپوستی از رفتار مدیریت گلایه‌مند است. رسول‌پناه می‌گوید علت اصلی عصبانیت برانکو از سرخ‌ها رفتاری است که در زمان مدیریت انصاری‌فرد با پروفسور شده و چند ساعت بعد آن خبر دروغ در مورد موافقت برانکو منتشر می‌شود.


همه اینها نشان می‌دهد مدیریتی یکپارچه در باشگاه پرسپولیس وجود ندارد. اعضای هیات‌مدیره با هم هماهنگ نیستند و به نوعی جنگ قدرت میان‌شان در جریان است. از شواهد پیداست رسول‌پناه اصلا چهره محبوبی در بین پرسپولیسی‌ها ندارد، اما به خوبی می‌داند ابزاری در دستش است که می‌تواند به وسیله آنها در جریان بازی اثرگذار شود. او رسانه باشگاه را در اختیار دارد و همچنین پیج اصلی پرسپولیس با میلیون‌ها فالور. یادمان نرفته رسول‌پناه بعد از پوکر قهرمانی اجازه نداد ویدیوی تبریک یکی از اعضای هیات‌مدیره از پیج باشگاه منتشر شود. حال معلوم نیست سلطانی‌فر آیا به دندانپزشکش اجازه می‌دهد که در مسند قدرت باشگاه بماند و اهدافش را پیش ببرد یا وزیر ورزش با بالا گرفتن نبردها در موازنه قدرت که باعث می‌شود جو تیم متشنج شود و هواداران عصبانی‌تر شوند برای تغییر مدیریت باشگاه دست به کار می‌شود؟ به نظر می‌رسد نتایج باشگاه پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا و پرداخت یا عدم پرداخت مطالبات برانکو نقش تعیین‌کننده‌ای در سرنوشت باشگاه و شخص سرپرست دارد.

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها