معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی:

سالهای گذشته در تولید کره کم کاری شده بود/تحریم ها باعث از سرگیری تولید شد

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در تولید کره طی سالهای گذشته کم کاری شده بود، گفت: تحریم ها باعث شد تولید این محصول ازسر گرفته شود و کره تولید داخل به سفره‌های مردم راه ‌می‌یابد.

سالهای گذشته در تولید کره کم کاری شده بود/تحریم ها باعث از سرگیری تولید شد
کد خبر: 433153
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۶ ۱۰:۰۴:۳۹

اعتمادآنلاین| مرتضی رضایی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تا هفته گذشته، واردات کره داشتیم که باعث خروج ارز از کشور می‌شد، در حالی که کشور ما جزو بزرگترین تولیدکنندگان شیر در خاورمیانه است و پیش بینی می‌شود امسال 11.5 میلیون تن شیر خام تولید و بیش از 900 هزار تن صادرات فرآورده‌های لبنی بر پایه شیرخام خواهیم داشت اما در بحث تولید کره کم کاری شده بود و به واسطه تحریم‌ها، تولید آن از سرگرفته شد.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: سالانه بیش از 70 هزار تن ظرفیت تولید کره در کشور داریم و این ظرفیت قابل افزایش است.

وی افزود: در سال‌های اخیر با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت صنایع تولید کره از شیر خام را راه‌اندازی کردند که امروز با افتخار اعلام می‌کنم، کره تولید داخل به سفره‌های مردم راه ‌می‌یابد.

رضایی تأکید کرد: این اقدام، علاوه بر توسعه صنعت شیرخام در کشور، باعث صرفه‌جویی در منابع ارزی می‌شود.

وی در رابطه با تولید شیرخشک در داخل کشور اظهار کرد: شیرخشک داخلی با کیفیتی قابل رقابت با نمونه‌های خارجی تولید می‌شود و تمام مراحل تولید آن قابل اندازه‌گیری و کنترل است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها