کد خبر: 433157
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۶ ۱۰:۱۹:۲۷
| |

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل:

یکجانبه گرایی به تقویت پاندمی کرونا منجر می‌شود

رئیس جدید مجمع عمومی سازمان ملل هشدار داد، یکجانبه گرایی تنها باعث تقویت گسترش کووید-19 می‌شود و خواستار یک تعهد جدید برای همکاری جهانی از جمله توزیع برابر و عادلانه واکسن‌ها شد.

یکجانبه گرایی به تقویت پاندمی کرونا منجر می‌شود
کد خبر: 433157
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۶ ۱۰:۱۹:۲۷

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ولکان بوزکر، سیاستمدار و دیپلمات ترکیه که ریاست دوره‌ای مجمع عمومی سازمان ملل را برعهده دارد، اعلام کرد این مجمع قرار است اوایل نوامبر جلسه‌ای ویژه درباره کووید-19 برگزار کند اما ممکن است این تاریخ تغییر کند.

وی در یک نشست خبری همچنین اعلام کرد، بهتر بود که این نسشت هرچه زودتر یعنی همان اوایل شروع پاندمی در ژوئن برگزار می‌شد.

بوزکر پس از ادای سوگند ریاست دوره‌ای این مجمع را از "تیجانی محمد-بانده" تحویل گرفت تا برای یک بازه یکساله در این سمت باشد.

بوزکر همچنین گفت: مقابله با تاثیرات کروناویروس در تمامی طیف‌ها و ابعاد زندگی بشری یک اولویت هدفمند در ریاست من بر مجمع عمومی سازمان ملل است. هیچ کشوری نمی‌تواند به تنهایی با این پاندمی کنار بیاید و آن را از بین ببرد. این مسئولیت و وظیفه کشورهای عضو است تا باور مردمی را به همکاری چند جانبه و نهادهای بین‌المللی که سازمان ملل در مرکزیت آن است، تقویت کنند.

وی افزود: از آغاز این بحران، انتقادها به چندجانبه گرایی بیش از پیش بوده است. پاندمی برای توجیه اقدامات یکجانبه و تضعیف قوانین مبتنی بر سیستم بین‌المللی استفاده شده است. سازمان‌های بین‌المللی مورد سرزنش قرار گرفته و همکاری بین‌المللی زیر سوال رفته است. البته که این انتقادها بی پایه و اساس هستند چون نتیجه گیری‌ها نادرست هستند. یکجانبه گرایی به تقویت پاندمی منجر می‌شود.

هفته آتی، رئیس دوره‌ای مجمع عمومی سازمان ملل ریاست نشست سالانه را به صورت مجازی برعهده دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها