کد خبر: 433170
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۶ ۱۰:۴۸:۲۷
| |

سخنگوی طالبان:

هیچ کشور خارجی نباید در روند صلح افغانستان مداخله کند

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر اعلام کرد: افغانها باید خودشان مشکلات داخلی را حل کنند و هیچ کشور خارجی نباید در مسائل داخلی و روند صلح این کشور مداخله کند.

هیچ کشور خارجی نباید در روند صلح افغانستان مداخله کند
کد خبر: 433170
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۶ ۱۰:۴۸:۲۷

اعتمادآنلاین| محمدنعیم وردک روز چهارشنبه در توئیتی نوشت : طالبان به هیچ کسی اجازه نمی دهد که از خاک افغانستان به عنوان سنگر علیه دیگران استفاده کنند.

وردک افزود: گروه طالبان ملزم به رعایت توافقنامه امضاء شده بین طالبان و آمریکایی‌ها است و آمریکا با متحدان خود نیز باید با مسئولیت در این رابطه رفتار کنند.

سخنگوی گروه طالبان تأکید کرد :جنگ این گروه برای قدرت نیست بلکه در مقابل اشغال و برای آزادی افغانستان و نظام اسلامی بوده است و به دیگران اجازه نمی دهیم که ثبات، امنیت و استقلال افغانستان را تهدید کنند و درعین حال اجازه استفاده از خاک افغانستان را علیه دیگران نیز نخواهیم داد.

وردک گفت: رییس تیم مذاکره کننده طالبان نشست کنونی را فرصت مناسب برای حل جنگ 40 ساله این کشور می داند و تاکید کرده که باید در فضای امن به مذاکرات ادامه دهیم.

احمدنادر نادری سخنگوی هیأت مذاکره کننده دولت افغانستان هم در صفحه فیسبوک خود نوشت: رییسان هر دو هیأت در نشست دیروز سخنرانی کردند و در باره نهایی کردن دستورالعمل ها و فعالیت گروه تماس نظرات خود را در باره برنامه‌های صلح مطرح کردند.

نادری افزود: در موارد مطرح شده اجماع نظر وجود دارد و رییسان هر دو طرف تأکید کردند که در جریان مذاکرات شکیبایی و بردباری به کار گرفته شود.

همزمان با آغاز مذاکرات صلح بین افغانستانیدر دوحه قطر در دو روز گذشته چشم و گوش افغان‌ها به دنبال مذاکرات رسمی و نتایج گفت وگوهای صلح است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها