کد خبر: 433177
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۶ ۱۱:۰۵:۰۰
| |

ایران در پی تهدیدات ترامپ به سازمان ملل اعتراض کرد

جمهوری اسلامی در پی تهدیدات ترامپ در نامه‌ای اعتراضی به سازمان ملل ضمن هشدار نسبت به اینکه آمریکا مسئول هرگونه ماجراجویی احتمالی خواهد بود، اعلام کرد: ایران در دفاع مشروع از ملت، سرزمین و منافع خود لحظه‌ای تردید نخواهد کرد.

ایران در پی تهدیدات ترامپ به سازمان ملل اعتراض کرد
کد خبر: 433177
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۶ ۱۱:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت این سازمان به تهدیدات اخیر ترامپ علیه کشورمان اعتراض کرد.


طی این نامه که از طرف مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل ارسال شده، ضمن اشاره به تهدید مذکور، از آن به عنوان نقض اصول منشور سازمان ملل، از جمله ماده 2 آن که صراحتا تهدید یا استفاده از زور را ممنوع می‌کند، یاد شده است.


همچنین با اشاره به تهدیدات گذشته آمریکا علیه ایران و نیز ترور سردار سلیمانی توسط این کشور، از شورای امنیت خواسته شده است این کشور را وادار سازد به تهدیدات و سایر اقدامات غیرقانونی و سیاست‌های غیرمسئولانه خود پایان دهد.

هشدار ایران به آمریکا؛ در دفاع از ملت، سرزمین و منافع خود لحظه‌ای تردید نمی‌کنیم


روانچی همچنین با هشدار نسبت به اینکه آمریکا مسئول هرگونه ماجراجویی احتمالی خود علیه ایران خواهد بود، اعلام کرده است جمهوری اسلامی ایران در دفاع مشروع از ملت، سرزمین و منافع خود لحظه‌ای تردید نخواهد کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور ایالات متحده صبح دیروز (سه‌شنبه) با استناد به گزارش‌های مطبوعاتی با منبع ناشناس برخی رسانه‌های آمریکایی به تهدید جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

ترامپ در صفحه توئیتر خود نوشت: «بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای، ایران احتمالا در حال برنامه‌ریزی یک ترور یا حمله دیگری علیه ایالات متحده برای گرفتن انتقام کشتن [سردار] سلیمانی است که به دلیل برنامه‌ریزی او برای حمله‌ای در آینده، قتل نیروهای آمریکایی و رنجی که سال‌ها ایجاد کرد، انجام شد».

وی همچنین ادعا کرد «هر حمله‌ای توسط ایران به هر شکلی علیه ایالات متحده، با حمله‌ای به ایران با شدت 1000 برابر پاسخ داده می‌شود»

لازم به ذکر است نشریه آمریکایی «پالتیکو» روز دوشنبه مدعی شده بود که ایران قصد دارد برای گرفتن انتقام ترور جنایت‌کارانه سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه به دست تروریست‌های سنتکام، علیه یک دیپلمات آمریکایی در آفریقای جنوبی اقدام کند.

این ادعا واکنش سعید خطیب‌زاده سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران را به همراه داشت و وی با رد اتهامات مطروحه در گزارش سفارشی و مغرضانه یکی از رسانه‌های آمریکایی در اظهارنظری عنوان کرد: پیگیری حقوقی بین‌المللی در ارتباط با ترور مجرمانه و بزدلانه سردار سلیمانی را در تمامی سطوح ادامه داده و این اقدام تروریستی را نه می‌بخشیم و نه فراموش می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه آفریقای جنوبی نیز از این ادعای نشریه آمریکایی ابراز تعجب کرده و گفت این کشور هیچ اطلاعی در این خصوص ندارد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها