میخائیل بوگدانف:

امیدواریم توافق امارات و بحرین با اسرائیل به صلح منجر شود

فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه به خاورمیانه و معاون وزیر خارجه این کشور اعلام کرد که کشورش امیدوار است توافق امارات و بحرین با اسرائیل به "صلح" منجر شده و به مساله سازش فلسطین-اسرائیل آسیبی نزند.

امیدواریم توافق امارات و بحرین با اسرائیل به صلح منجر شود
کد خبر: 433180
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۶ ۱۱:۱۰:۴۷

اعتمادآنلاین| میخائیل بوگدانف، فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه به خاورمیانه و آفریقا و معاون وزیر خارجه این کشور امروز (چهارشنبه) در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه اظهار کرد: اگر آن (توافق صلح امارات و بحرین با اسرائیل) به "صلحی جامع" در خاورمیانه و حل تمامی مشکلات از جمله مساله فلسطین منجر شود، این امر "قطعا خوب " است.

بوگدانف در ادامه گفت: روسیه تاکید دارد که "هم بحرین و هم امارات به طرح صلح عربی و حل مساله فلسطین بر اساس اصل راه حل دو کشوری در داخل مرزهای سال 1967 و پایتختی قدس شرقی پایبند هستند."

اسرائیل عصر سه‌شنبه در مراسمی در کاخ سفید دو توافقنامه عادی‌سازی روابط با امارات و بحرین را به امضا رساند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در این مراسم گفت: این توافق به اسرائیل اجازه تاسیس سفارت‌خانه و تبادل سفرا با این دو کشور حوزه خلیج فارس را می‌دهد.

عبدالله بن زاید، وزیر خارجه امارات در این مراسم مدعی شد: توافق با اسرائیل، امارات را در "کمک" به فلسطینی‌ها قدرتمندتر خواهد کرد و این توافق چهره خاورمیانه را تغییر خواهد داد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها