سه چهارم جوانان فوت شده از کرونا، بیماری زمینه‌ای داشتند

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا اعلام کرد: 75 درصد از جوانانی که بر اثر بیماری کووید-19 فوت کرده اند دچار بیماری‌های زمینه‌ای بوده‌اند.

سه چهارم جوانان فوت شده از کرونا، بیماری زمینه‌ای داشتند
کد خبر: 433190
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۶ ۱۱:۴۲:۲۶

اعتمادآنلاین| بنابر اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا، سه چهارم از جوانانی که در این کشور بر اثر ابتلا به بیماری کووید-19 جان خود را از دست داده اند به بیماریهای زمینه ای مبتلا بوده اند.

بررسی انجام گرفته روی 121 جوان 21 ساله و کمتر که در فاصله دوازدهم فوریه تا 31 جولای در بیمارستان های آمریکا بر اثر ابتلا به بیماری کووید-19 جان خود را از دست داده اند، نشان داد: 70 درصد از این افراد 10 تا 20 سال داشته اند. همچنین 30 درصد از آنان کودکان یک تا 9 سال و 10 درصد دیگر نوزادان یک ساله و کمتر بوده اند.

در گزارش این مرکز آمده است: 25 درصد از جوانانی که بر اثر بیماری کووید-19 و پیامدهای ناشی از آن فوت کرده اند پیش از این از وضعیت جسمی سلامت برخوردار بوده و مابقی دچار بیماریهای زمینه ای بوده اند. این مشکلات زمینه ای شامل آسم 28 درصد، چاقی 27 درصد، اختلالات عصبی 22 درصد و بیماری های قلبی عروقی 18 درصد است.

به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا در گزارش خود تاکید کرده است: با بازگشایی مدارس در کشور مراقبت و کنترل دقیق موارد ابتلا، فوت و پیامدهای دیگر این بیماری در میان افراد کمتر از 21 سال از اهمیت بالایی برخوردار است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها