احمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران:

300 هزار راس دام سنگین در دامداری ها انباشت شده است/ قیمت منطقی هر کیلو گوشت گوساله 70 تا 80 هزار تومان است

مقدسی از انباشت 300 هزار راس دام سنگین در دامداری‌ها خبر داد و گفت: قیمت منطقی هر کیلو گوشت گوساله 70 تا 80 هزار تومان است.

300 هزار راس دام سنگین در دامداری ها انباشت شده است/ قیمت منطقی هر کیلو گوشت گوساله 70 تا 80 هزار تومان است
کد خبر: 433198
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۶ ۱۲:۱۱:۵۵

اعتمادآنلاین| احمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران با انتقاد از نوسان نرخ نهاده‌های دامی در بازار اظهار کرد: هم اکنون هر کیلو کنجاله سویا با نرخ 14 هزار تومان، ذرت 3 هزار و 500 تومان و جو 3 هزار تومان در بازار سیاه عرضه می‌شود، در حالی که نرخ مصوب کنجاله سویا 2 هزار و 700 تومان و ذرت و جو یک هزار و 500 تومان است.

او افزود: از ابتدای سال تاکنون 30 درصد نهاده‌های مورد نیاز با ارز دولتی و 70 درصد با ارز آزاد تامین می‌شود که این موضوع در افزایش هزینه تمام شده تولید تاثیر بسزایی دارد.

مقدسی قیمت هر کیلو شیرخام با ارز آزاد را 5 هزار و 550 تومان، برمبنای 30 درصد ارز دولتی و 70 درصد ارز آزاد اعلام کرد و گفت: با وجود نوسان شدید نرخ نهاده‌های دامی، دام‌ها گوشتخوار شدند و به عبارت دیگر اگر به داد دامداران نرسند، دامدار چاره‌ای جز فروش تعدادی دام برای سیر کردن مابقی دام‌های خود ندارد.

رئیس انجمن صنفی گاوداران قیمت کنونی خرید هر کیلو شیر از دامدار را با احتساب کرایه حمل، 3 هزار و 500 تومان اعلام کرد و گفت: این درحالی است که قیمت تمام شده هر کیلو شیرخام برای دامدار به سبب افزایش هزینه‌های تولید حدود 4 هزار تومان است.

قیمت منطقی هر کیلو گوشت گوساله 80 هزار تومان


او قیمت خرید هر کیلو گوساله زنده از دامدار را 30 تا 31 هزار تومان اعلام کرد و افزود: با وجود افزایش هزینه‌های تولید، نرخ تمام شده هر کیلو گوساله 35 هزار تومان است.

مقدسی در پایان از انباشت 300 هزار راس دام سنگین در دامداری‌ها خبر داد و گفت: با توجه به انباشت دام و نرخ گوساله زنده، قیمت هر کیلو گوشت برای مصرف کننده نباید از 70 تا 80 هزار تومان بالاتر باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها