پیروز قربانی:

استراماچونی دنبال منافع خودش است

مدافع اسبق باشگاه استقلال درباره بازگشت استراماچونی گفت: استراماچونی دنبال منافع خودش است و برای مردم ایران دل نمی‌سوزاند. به نظر من مقداری عجیب است که وی با 6 ماه در ایران بودن این همه دلبستگی و علاقه به کشور ما و مردم ایران پیدا کند. چنین موضوعی با منطق جور در نمی‌آید.

استراماچونی دنبال منافع خودش است
کد خبر: 433216
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۶ ۱۲:۴۷:۲۸

اعتمادآنلاین| پیروز قربانی درباره اظهارات اخیر آندره آ استراماچونی که سبب اعتراض هواداران به احمد سعادتمند، مدیرعامل استقلال شده است، اظهار داشت: به نظر من متهم ردیف اول این ماجرا خود مردم هستند. شرایط مدیران را می‌دانیم و کاری به آن‌ها ندارم. متأسفانه خود هواداران شرایطی را فراهم می‌کنند که چه از طرف مدیران استقلال و چه از طرف خود استراماچونی از صداقت و خوبی‌شان سوء استفاده می‌شود. هواداران خود را گول نزنند، زیرا هر کس دنبال رسیدن به منافع خودش است.


وی افزود: استراماچونی و مشاورانش از فضایی که در کشور ما ایجاد شده سوء استفاده می‌کنند، آن‌ها مدام استوری گذاشته، قلب آبی منتشر می‌کنند و حتی از اتاق خواب‌شان هم عکس می‌گیرند. این‌ها به نظر من سوء استفاده از احساسات مردم است، متأسفانه هواداران ما دروغ شیرین را به حقیقت تلخ ترجیح می‌دهند.


پیشکسوت تیم استقلال تصریح کرد: استراماچونی دنبال منافع خودش است و برای مردم ایران دل نمی‌سوزاند. به نظر من مقداری عجیب است که وی با 6 ماه در ایران بودن این همه دلبستگی و علاقه به کشور ما و مردم ایران پیدا کند. چنین موضوعی با منطق جور در نمی‌آید.


قربانی درباره اینکه بازی‌گردان این بازی زشت و کثیف چه کسی است، توضیح داد: این را می‌توان به نادانی مدیران نسبت به فوتبال ربط. داد خدا را شکر مدیرانی که به فوتبال ایران می‌آیند همه در فضای مجازی مشغول هستند. فضای مجازی برای آن‌ها رهبر شده و مدام در فضای مجازی دنبال این هستند که مردم چه چیزی را دوست دارند. شاید هواداران خیلی از واقعیات را ندانند، اما مدیران بر اساس همان تصمیم‌گیری می‌کنند و با احساسات مردم بازی می‌شود.


وی ادامه داد: استقلال مربی داشت، اما به راه انداختن بحث استراماچونی کار کاملا غیرحرفه‌ای بود. خودم وقتی در این زمینه مصاحبه کردم به همه اقوامم نه، اما به خانواده‌ام توهین شد و به همه چیز متهم شدم. نمی‌دانم چرا مردم تا این اندازه ساده لوحانه با راه افتادن بحث استراماچونی برخورد کرده و متأسفانه بازی هم خوردند. واقعا از ته دل دوست دارم وی به ایران بیاید، زیرا اگر این مربی به ایران نیاید و کارنامه‌اش را به شکل واقعی نبینیم، مربیانی که در استقلال کار می‌کنند سال‌ها زیر سایه اش قرار می‌گیرند و با جوی که درست شده اذیت خواهند شد.


پیشکسوت تیم استقلال اضافه کرد: از رسانه‌ها می‌خواهم تعریفی درباره برخی افراد به عنوان پیشکسوت داشته باشند کسی که از بغل باشگاه استقلال رد شده یا 5، 6 ماه یا یکسال و دو فصل در این تیم بازی کرده مقابل افرادی که سابقه 10، 15 ساله در این باشگاه دارند مانند شاهین و شاهرخ بیانی، اصغر حاجی‌لو و ... پیشکسوت محسوب نمی‌شود. برخی افراد که عمرشان در استقلال به یکسال هم نمی‌رسد پیشکسوت این باشگاه شده‌اند و به مردم خوراک غلط می‌دهند.


قربانی خاطرنشان کرد: کسی چنین افرادی را نمی‌شناسد، اما برای مطرح کردن خودشان به مردم خوراک غلط داده و به این جو دامن می‌زنند. از مردم می‌خواهم به خانواده من و خودم توهین کنند هیچ ایرادی ندارد، زیرا همه آدم‌ها وقتی فاصله‌ای باشد شجاع می‌شوند، اما نمی‌توانم به شعور خودم توهین کنم. یکی از دوستان مرا نصیحت کرده و می‌گفت در مصاحبه‌هایت دقت کن، اما واقعیت را می‌گویم. اگر چیزی را که می‌بینم نگویم خیانت کرده‌ام. حرف حق می‌زنم.


وی درباره اینکه چرا مدیران استقلال با وجود قانون منع جذب مربیان خارجی به احساسات هواداران دامن زده و برای قوه قضائیه نامه ارسال می‌کردند توضیح داد: در اصل قانون منع جذب بازیکن و مربی خارجی بحث داشته و آن را قبول ندارم. درباره هیأت مدیره استقلال بحث وجود دارد و معلوم نیست از کجا آورده شدند. هرچند آن‌ها در رشته خودشان قابل احترام هستند، اما این افراد منتخب وزارت ورزش هستند. این وزارتخانه جزو سازمان‌هایی بود که چنین قانونی را تصویب و از آن حمایت کرد. چگونه منتخبان وزارت ورزش این قانون را قبول ندارند؟


مدافع اسبق استقلال تصریح کرد: آخر حرف من باز هم به مردم می‌رسد از آن‌ها می‌خواهم منطقی به قضیه نگاه کنند. 4 سال است پرسپولیس قهرمان می‌شود. این موضوع را به همه چیز ربط می‌دهند جز ضعف خود استقلال. کاری به مسائل دیگر و اینکه آیا حمایتی از پرسپولیس انجام شده ندارم، اما می‌گویم وقتی خودم قوی نباشم و هزار و یک مشکل داشته باشم حرفی نمی‌ماند.


قربانی ادامه داد: اکثر هواداران می‌گویند این قانون تنها برای جلوگیری از ورود استراماچونی به ایران تصویب شده، اما نکته اینجاست قانون قبل از اینکه بحث بازگشت وی مطرح باشد، تصویب شده بود. البته نباید صورت مسأله را پاک کنیم، زیرا قانون مشکل دارد، اما اینکه همه چیز را به دیگران ربط داده و دشمن فرضی درست کنیم در سال‌های آینده هم همین آش و همین کاسه خواهد بود.


وی افزود: از مردم خواهش می‌کنم به صفحات مجازی رفته و از بالا تا پایین مرا فحش بدهند هیچ ایرادی ندارد، زیرا به آن‌ها دسترسی نداشته و به این افراد احترام هم می‌گذارم، اما مردم و هواداران را به خدا قسم می‌دهم نسبت به قضایا منطقی برخورد کنند.


کاپیتان اسبق استقلال درباره اینکه با تمام این تفاسیر آیا استراماچونی اگر به ایران برگردد همان مربی قبلی خواهد شد توضیح داد: استراماچونی قبلی چه بود که الان بخواهد استراماچونی جدیدی شود. خیلی دوست دارم به دلایل مختلفی که در ذهن خودم است وی به ایران بیاید، اما گذشته و تاریخ ایران نشان می‌دهد آدم‌های فراموشکاری هستیم همین استراماچونی اگر به ایران بیاید و 4 بازی نتیجه نگیرد یا تیم استقلال را قهرمان نکند، فقط شعار حیا کن رها کن برای وی سر داده شود نمی‌شود بلکه کل خانواده‌اش و اجداد وی در روم قدیم را هم جلوی چشمانش می‌آورند.


قربانی در گفتگو با رادیو جوان افزود: متأسفانه در جامعه این چنینی زندگی می‌کنیم نباید خود را گول بزنیم و بگوییم همه چیز گل و بلبل است بلکه باید واقعیت را گفت. خواهش می‌کنم تماشاگران همه تیم‌ها بنشینند و فکر کنند چرا وقتی هواداری به ورزشگاه نمی‌آید سطح بازی‌ها بالاتر است. این درد و معضل است. برخی موقاع آدم از ساده لوحی که در جامعه برقرار است دردش می‌گیرد.

منبع: خبرورزشی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها