درگیری شدید ارتش ترکیه با پ.ک.ک در کردستان عراق

منابع رسانه‌ای کردی روز چهارشنبه از بمباران مناطقی در شمال عراق و درگیری شدید ارتش ترکیه با عناصر «حزب کارگران کردستان ترکیه» (پ.ک.ک) خبر دادند.

درگیری شدید ارتش ترکیه با پ.ک.ک در کردستان عراق
کد خبر: 433236
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۶ ۱۳:۳۲:۵۵

اعتمادآنلاین| جنگنده‌های ترکیه منطقه شمال استان اربیل را بمباران کردند و اکنون درگیری‌های شدید میان نظامیان ترکیه و حزب کارگران کردستان این کشور (پ.ک.ک) جریان دارد.


شاهدان عینی به این بگاه گفتند که جنگنده‌های ترکیه امروز منطقه برادوست در شمال اربیل، مرکز اقلیم کردستان عراق را بمباران کردند.


به گفته آنان، جنگنده‌های ترکیه دیشب نیز روستاهای «کونله»، «مرکان» و «کلی رش» را در منطقه برادوست بمباران کردند.


حملات امروز ترکیه به شمال عراق در حالی است که وزارت دفاع این کشور در پنجم سپتامبر (15 شهریور)، پایان عملیات نظامی موسوم به «پنجه ببر» را در شمال عراق اعلام کرد.


آنکارا عملیات پنجه ببر را اواخر خرداد در منطقه «هفتنین» شمال عراق علیه اعضای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) آغاز کرد.


این دومین عملیات آنکارا علیه «پ.ک.ک» در شمال عراق پس از عملیات خرداد گذشته موسوم به «پنجه عقاب» بود.


21 مرداد در حمله پهپادی ترکیه به یک خودرو حامل مرزبانان عراقی در منطقه «سیدکان» در شمال استان اربیل اقلیم کردستان عراق، چهار نظامی از جمله دو فرمانده ارشد این کشور کشته شدند.

دولت عراق و برخی از کشورهای عربی و فرانسه در این مدت حملات ترکیه به شمال عراق را محکوم کردند و خواستار توقف عملیات آنکارا شدند، اما با وجود این واکنش‌ها، حملات ترکیه به خاک این کشور از زمین و هوا همچنان ادامه دارد.


ارتش ترکیه اعلام کرد که هدف از عملیات موسوم به پنجه ببر در شمال عراق پاکسازی این مناطق از حضور عناصر حزب کارگران کردستان است.


ترکیه و پ.ک.ک از دهه 80 قرن میلادی گذشته با هم می‌جنگند و بر اساس برخی گزارش‌ها، درگیری‌های دو طرف تاکنون بیش از 40 هزار کشته داشته است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها