کد خبر: 433287
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۶ ۱۵:۵۶:۱۰
| |

حبیب رضایی در نشست خبری «بی حسی موضعی»:

بازیگری اولین بهانه نفس کشیدن من است/ چراغ سینما باید روشن باشد

رضایی گفت: بازیگری اولین بهانه نفس کشیدنم است؛ اما شوقی که در بازیگری دارم را برای کار در عرصه‌های دیگر سینما نیز دارم.

بازیگری اولین بهانه نفس کشیدن من است/ چراغ سینما باید روشن باشد
کد خبر: 433287
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۶ ۱۵:۵۶:۱۰

اعتمادآنلاین| نشست مطبوعاتی فیلم سینمایی «بی حسی موضعی» شب گذشته با حضور حسین مهکام، حبیب رضایی، حبیب اسماعیلی، پارسا پیروزفر، باران کوثری، محمد بحرانی و سهیل مستجابیان در موزه سینمای ایران برگزار شد.

حبیب رضایی تهیه کننده و بازیگر این فیلم گفت: فیلم سینمایی ساختن کار آسانی نیست. بی حسی موضعی دو سال پیش ساخته شد و برای ما محصول خوشایندی است تا اینکه قرعه چرخید تا الان اکرانش کنیم. دلیل اصلی اکران در این زمان این است که چراغ سینما باید روشن بماند. با صحبت با آقای رنجکشان و راهنمایی‌های آقای اسماعیلی تصمیم بر این شد تا ریسک را بپذیریم و فیلم را عمومی اکران کنیم.

وی در واکنش به نکته ای مبنی بر اینکه رنجکشان معمولا در فیلم هایی سرمایه گذاری کرده است که فروش بالایی نداشته است، گفت: بدین شکل نیست که همه فیلم های ایشان فروش خوبی نداشته و یا فیلم خوبی نبوده است. فیلم سرکوب که باران کوثری در آن ایفای نقش داشته فیلم خوبی بوده است. سرخپوست نیز به فروش خوبی رسید. شنای پروانه هم اگر در شرایط بهتری اکران می‌شد و کرونا نبود به فروش بیشتری دست پیدا می کرد.

این تهیه کننده افزود: در سینما سرمایه‌گذاران دولتی‌ داریم که بخش ناچیزی از سرمایه‌شان برمی‌گردد و نگران هم نیستند. سرمایه‌گذاران فصلی هم داریم که مدتی هستند و بعد نیست می‌شوند؛ اما آقای رنج‌کشان نگاه مستدلی دارند که ریسک می‌کنند و کارهایی که دیگران تمایلی ندارند را بر عهده می‌گیرند.

رضایی تاکید کرد: سینما بدون آدم‌ها وجود خارجی و مستقلی ندارد چرا که این آدم‌ها هستند که سینما را می‌سازند و سینما وجودی مستقل ندارد. آقای رنج‌کشان در دو سالی که آمده‌اند فیلم‌های خوب و پرفروشی مانند سرخپوست و روسی و ... را سرمایه‌گذاری کرده‌اند. در نتیجه راندمان کار قابل دفاعی دارند و بهتر است قدر این آدم‌ها که سرمایه‌گذاری می‌کنند را بدانیم.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به اینکه فیلم را قبل از مرحله نهایی تدوین برای اصغر فرهادی به نمایش درآورده‌، بیان کرد: وقتی از آقای فرهادی تقاضا کردیم که فیلم را ببیند و درباره آن نظر بدهد با نهایت عشق و همکاری طوری که انگار فیلم خودش است پذیرفت.

رضایی در ادامه و در پاسخ به این سوال که بین بازیگری و تهیه‌کنندگی کدام یک برایش در اولویت است، اظهار کرد: قطعا بازیگری اولین بهانه نفس کشیدنم است؛ اما همان شوقی که در بازیگری دارم را در عرصه‌های دیگر سینما هم دارم.

حسین مهکام کارگردان فیلم نیز با بیان اینکه اگر امروز بخواهم این فیلم را بسازم باز هم به همین شکل خواهد بود، گفت: من سال 91 فیلمنامه این فیلم را نوشتم و از همان زمان به دنبال فرصتی می گشتم که این کار را بسازم.

وی ادامه داد: «بی حسی موضعی» فیلمنامه ای بود که از ابتدا دلم می‌خواست خودم آن را بسازم. من کارگردانی را بازنویسی فیلم خودم می دانم. در تولید به شدت مدیون حبیب رضایی هستم زیرا پلان به پلان با هم مشورت می کردیم تا طیف های مختلف بتوانند با فیلم ارتباط برقرار کنند.

این کارگردان سینما درباره شرط سنی برای نمایش فیلم توضیح داد: من در کل خط کشی‌ها و مرزبندی سنی را در سینما دوست ندارم و نمی توانم بگویم که فیلم ما مناسب خانواده و کودکان است یا نیست.

محمد بحرانی نیز که در این نشست حاضر بود، درباره حضورش در فیلم بی حسی موضعی گفت: من و حبیب رضایی سال‌هاست با هم رفاقت داریم و زمانی که او خواست من نقش یک گزارشگر را در فیلم ایفا کنم ، بلافاصله پذیرفتم.

وی ادامه داد: زمانی که قرار شد من در فیلم گزارشگری فوتبال کنم هنوز فیلم را ندیده بودم و فقط بر اساس تعامل و صحبت‌هایی که با حسین مهکام داشتم این کار را انجام دادم که خداراشکر نتیجه خوبی داشت.

حبیب اسماعیلی پخش‌کننده فیلم هم با بیان اینکه در شرایط فعلی هیچکس دلش نمی‌خواهد فیلمش را اکران کند و فیلم از بین برود، گفت: همانطور که حبیب رضایی هم توضیح داد باید به خاطر روشن بودن چراغ سینما ریسک اکران را پذیرفت.

وی درباره اکران آنلاین فیلم ها نیز گفت: بسیاری از کشورها وقتی فیلم اکران عمومی می شود، همزمان به صورت آنلاین هم عرضه می شود. من معتقدم سینما تفریح است و مردم با حضور در سالن های سینما مدت زمانی از وقت خود را می گذرانند.

جایگاه سینما باید برای خود حفظ شود اما در شرایط کرونا اکران آنلاین می تواند کمکی به تهیه کننده برای برگشت سرمایه باشد.

اسماعیلی یادآور شد: باید به کسانی که می‌خواهند سرمایه سالمی را وارد کار فرهنگی کنند، احترام بگذاریم و کاری نکنیم آنها برنجند و از سینما زده شوند. وقتی فیلمی می‌خواهد اکران شود باید شهرداری و صدا و سیما برای تبلیغات به کمکش بیایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها