رییس سازمان امور عشایر ایران:

سالانه 9.5 میلیون راس دام پرواری توسط جامعه عشایری کشور تولید می‌شود

رییس سازمان امور عشایر ایران گفت: سالانه 9 میلیون و 500 هزار راس دام توسط جامعه عشایری کشور پرواربندی و روانه بازار مصرف می‌شود.

سالانه 9.5 میلیون راس دام پرواری توسط جامعه عشایری کشور تولید می‌شود
کد خبر: 433288
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۶ ۱۶:۰۰:۱۵

اعتمادآنلاین| کرمعلی قندالی در حاشیه سفر به آذربایجان‌غربی با اعلام این خبر اظهار کرد: سالانه 195 هزار تن گوشت قرمز توسط عشایر در کشور تولید می شود که نقش بسزایی در تامین گوشت مورد نیاز شهروندان دارد.

وی با اشاره به این که 25 درصد گوشت قرمز کشور را عشایر تولید می کنند، ادامه داد: اجرای طرح پرواربندی برای تعادل زیستی دام و مرتع تاثیرگذار است و به تولیدات سالانه دامی کشور افزوده می‌شود.

رییس سازمان امور عشایر ایران خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از زنجیره تولید طی سال جاری پنج میلیارد ریال اعتبار به جامعه عشایری پرداخت می‌شود.

قندالی ادامه داد: همچنین در راستای جبران هزینه‌های مدیریت بحران در جامعه عشایری 600 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و تاکنون 400 میلیارد تومان تخصیص و جذب شده است.

وی اضافه کرد: 200 میلیارد تومان از اعتبارات مدیریت بحران نیز تا سال 1400 جذب و بین تشکل‌ها و تعاونی‌های عشایری توزیع می‌شود.

رییس سازمان امور عشایر با اشاره به جمعیت عشایری کشور بیان کرد: طبق آخرین سرشماری سال 1387، جمعیت عشایر کشور یک میلیون و 200 هزار نفر در قالب 213 هزار خانوار عشایری بوده که این رقم بر اساس سرشماری ثبتی مبنا به حدود 300 هزار خانوار با یک میلیون و 300 هزار نفر جمعیت رسیده است.

به گفته وی، 35 میلیون هکتار از اراضی و مراتع کشور در حوزه جامعه عشایری است و این جامعه با داشتن 23 میلیون راس دام 28 درصد دام کشور را در اختیار دارند.

قندالی بیان کرد: این آمار نشان می‌دهد با وجود برخی مهاجرت‌ها در جوامع در این حوزه نیز شاهد مهاجرت معکوس و برگشت عشایر به حوزه و مناطق خود هستیم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها