«متری شیش و نیم» و «پسر-مادر» در جشنواره پراگ

بیست و هفتمین جشنواره بیم المللی فیلم پراگ (فبیوفست) امسال میزبان نمایش دو فیلم ایرانی خواهد بود.

«متری شیش و نیم» و «پسر-مادر» در جشنواره پراگ
کد خبر: 433290
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۶ ۱۶:۰۸:۱۲

اعتمادآنلاین| فیلم «پسر-مادر» ساخته مهناز محمدی محصول مشترک سینمای ایران و جمهوری چک در بخش پانورامای جشنواره فیلم پراگ حضور دارد و یکی از نامزدهای جایزه عفو بین الملل این رویداد سینمایی نیز هست.

این فیلم سه نمایش در روزی 19، 23 و 25 سپتامبر (29 شهریور، 2 و 4 مهر) در جشنواره خواهد داشت.

«پسر- مادر» داستان زن تنهایی را روایت می‌کند که در یک کارخانه در آستانه تعطیلی مشغول کار است. او با پیشنهاد ازدواجی مواجه می‌شود که می‌تواند زندگی مالی او را تامین کند اما خانواده‌اش را نابود کند.

فیلم «متری شیش و نیم» به نویسندگی و کارگردانی سعید روستایی هم در بحش «سیاره تاریک» این جشنواره سینمایی به نمایش گذاشته خواهد شد.

این فیلم تاکنون موفق به کسب چندین جایزه بین‌المللی از جمله بهترین کارگردانی و بازیگری (نوید محمدزاده) از جشنواره فیلم توکیو و تقدیر ویژه بهترین فیلم بین‌المللی ازجشنواره فیلم زوریخ شده و جشنواره‌ فیلم ونیز، استکهلم، شیکاگو، مینسک و جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک نیز حضور داشته است.

«متری شیش و نیم» نیز در سه نوبت طی روزهای 19، 22 و 25 دسامبر (29 شهریور، اول و 5 مهر) در جشنواره پراگ به روی پرده می رود.

بیست و هفتمین جشنواره فیلم پراگ موسوم به «فبیوفست» از تاریخ 18 تا 25 سپتامبر (28 شهریور تا 4 مهرماه) در کشور جمهوری چک برگزار می شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها