وزیر دفاع آمریکا:

روسیه و چین مهم‌ترین رقبای استراتژیک آمریکا هستند

وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا می‌گوید که روسیه و چین مهم‌ترین رقبای استراتژیک کشورش هستند.

روسیه و چین مهم‌ترین رقبای استراتژیک آمریکا هستند
کد خبر: 433435
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۷ ۱۲:۳۲:۴۳

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری سپوتنیک، مارک اسپر وزیر دفاع ملی آمریکا در سخنرانی که در رند کورپوریشن داشت، گفت که روسیه و چین مهم‌ترین رقبای استراتژیک ایالات متحده آمریکا هستند. متن سخنرانی وی در وب‌ سایت وزارت منتشر شده است.

وی گفت: امروز در عصر رقابت قدرت‌های بزرگ، وزارت دفاع آمریکا، چین و سپس روسیه را به‌عنوان رقبای اصلی استراتژیک ما معرفی می‌کند.

وزیر دفاع آمریکا می‌گوید که هر دو کشور در حال مدرن‌سازی نیروهای نظامی خود و همچنان در گسترش توانایی‌های خود در فضا و فضای مجازی خود هستند.

اسپر گفت: آمریکا و شرکای آن باید همچنان به حفظ اصول بنیادی و شیوع زندگی خود ادامه دهند. «ما مصمم به انجام این کار هستیم».

پیش از این، سفارت روسیه در واشنگتن در بیانیه‌ای، از اظهارات مقام نظامی بلندپایه آمریکا درباره تهدیدات از جانب مسکو و پکن، انتقاد و اقدامات پنتاگون را بی‌ثبات کننده ارزیابی کرد.

سفارت روسیه در آمریکا از مقامات واشنگتن خواست به جای تحریک احساسات ضد روسی در جامعه، بر تعامل سازنده در راستای تقویت ثبات و امنیت جهانی تمرکز کند.

این مساله در بیانیه‌ای بیان شده است که از سوی دفتر مطبوعاتی نمایندگی دیپلماتیک روسیه در واشنگتن منتشر شده است. بدین ترتیب، دیپلمات‌های روس به اظهارات جنرال تیموتی ری رئیس ستاد فرماندهی حملات جهانی نیروی هوایی آمریکا، که در واقع تهدیدات از جانب روسیه و چین را با چالش‌های بوجود آمده توسط تروریسم برابر کرده و این خطر را با مدرنیزه سازی زرادخانه‌های هسته‌ای مرتبط دانسته، واکنش نشان دادند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها