320 میلیون دلار در سامانه نیما عرضه شد

با عرضه نزدیک به 440 میلیون یورو ارز، رکورد معامله هفتگی سامانه نیما در سال 99 تاکنون شکسته شد و پیش‌بینی می‌شود با تداوم این روند، نرخ ارز روند کاهشی به خود بگیرد.

320 میلیون دلار در سامانه نیما عرضه شد
کد خبر: 433483
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۷ ۱۵:۴۰:۱۰

اعتمادآنلاین| پیگیری ها نشان می دهد در دو روز گذشته بیش از 320 میلیون دلار ارز در سامانه نیما عرضه شده که از این میزان، حدود 220 میلیون دلار معامله شده و 100 میلیون دلار بدون مشتری مانده است.

پیش‌بینی می‌شود با سیاست جدید بانک مرکزی مبنی بر برداشتن سقف فروش در سامانه نیما و کاهش اختلاف دلار در بازار رسمی و آزاد و فروش ارز پتروشیمی‌ها، معدنی‌ها و فولادی‌ها، باعث رونق سامانه نیما در صرافی‌های مجاز و تسریع در بازگشت ارزهای صادراتی شود.

به این ترتیب، انتظار می‌رود با تقویت عرضه قیمت نیز پایین آمده و تامین ارز کالاهای وارداتی هم سرعت خواهد گرفت.

در روزهای اخیر، پس از افزایش عرضه ارز، روند پرشتاب رشد قیمت دلار و سایر ارزها، متوقف شده و حتی روندی نزولی نیز یافت.

پیش از این مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: صادرکنندگان برای تسویه حساب و ایفای تعهدات، روزانه 100 میلیون یورو ارز در سامانه‌های نیما یا سنا عرضه می‌کنند.

سامانه نیما از نیمه نخست سال 97 پس از تعدیل سیاست‌های ارزی دولت به عنوان مرجع تعیین نرخ خرید و فروش حواله‌های ارزی تعیین شد.

امروز (پنجشنبه، 27 شهریور) در ساعت 15، دلار در صرافی‌های بانکی با کاهش 400 تومانی نسبت به روز گذشته با نرخ 26 هزار و 700 تومان خریداری و با قیمت 26 هزار و 800 تومان به فروش می‌رسد.

همچنین تابلوی صرافی‌های بانکی برای خرید و فروش یورو نیز شاهد کاهش 350 تومانی قیمت‌ها نسبت به روز گذشته بود. در این صرافی‌ها بهای 31 هزار و 450 تومان برای خرید یورو و 31 هزار و 550 تومان برای فروش این ارز ثبت شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها