کد خبر: 433527
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۸ ۰۹:۰۶:۰۷
| |

بر اساس پیش‌بینی ساکسو بانک دانمارک؛

نفت در سال 2021 به قیمت 50 دلار می‌رسد

ساکسو بانک دانمارک پیش بینی می کند بهبود کند تقاضای نفت در جهان و نبود واکسن کرونا قیمت نفت را در 2021 تنها تا 50 دلار در هر بشکه بالا می‌برد.

نفت در سال 2021 به قیمت 50 دلار می‌رسد
کد خبر: 433527
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۸ ۰۹:۰۶:۰۷

اعتمادآنلاین| ساکسو بانک دانمارک پیش بینی می کند بهبود کند تقاضای نفت در جهان و نبود واکسن کرونا قیمت نفت را در 2021 تنها تا 50 دلار در هر بشکه بالا می‌برد که دلیل آن افزایش ذخایر نفتی در 2020 در بحبوحه حاشیه‌های پایین سود پالایشگاهی و کاهش تقاضاست.

اول هسن، سرپرست استراتژی کالا در ساکسو بانک می‌گوید:« قیمت نفت از ماه ژوئن تقریباً بین 40 تا 45 دلار در هر بشکه ثابت بوده است و حالا شاهد بروز خطراتی هستیم. حاشیه های پایین سود پالایشگاهی که نتیجه مازاد ذخایر دیزل و سوخت هواپیماست، به سرعت باعث پر شدن تاسیسات ذخیره سازی می‌شود»

ساکسو بانک به خاطر ضعف زیرساخت ها، امید زیادی به افزایش قیمت نفت در کوتاه مدت ندارد. این بانک دانمارکی اعلام کرد:« با ادامه تأثیر همه‌گیری ویروس کرونا بر تقاضای سوخت، افزایش قیمت نفت در ماه های آینده بسیار محدود خواهد بود. با در نظر گرفتن این مطلب و با توجه به خطر افزایش تولید لیبی، پیش ‌بینی می‌کنیم قیمت نفت خام برنت تا پایان سال جاری و در آغاز 2021 حدود 40 دلار در هر بشکه باشد».


طبق پیش بینی‌های سیتی گروپ و گلدمن ساچز، قیمت نف در 2021 به 60 دلار در هر بشکه می‌رسد.

سیتی گروپ عقیده دارد قیمت نفت تا پایان سال آینده میلادی به خاطر کاهش ذخایر نفتی تا 60 دلار در هر بشکه بالا می‌رود.

گلدمن ساچز هم انتظار دارد قیمت نفت خام برنت در سه ماهه سوم 2021 به 65 دلار در هر بشکه برسد ولی سال آینده میلادی را با 58 دلار به پایان برساند.این بانک سرمایه‌گذاری قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا را در سه ماهه سوم سال آینده میلادی 55.88 دلار در هر بشکه پیش‌بینی می‌کند که از 51.38 دلار پیش بینی قبلی آن بالاتر است.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها