کد خبر: 433530
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۸ ۰۹:۱۵:۳۱
| |

ضرب‌الاجل پارلمان اروپا برای پایان ریاست‌جمهوری لوکاشنکو

پارلمان اروپا با انتشار بیانیه‌ای تهدید کرده که بعد از پایان دولت رئیس‌جمهور فعلی بلاروس در پنجم نوامبر، دیگر وی را به عنوان رئیس‌جمهور این کشور به رسمیت نمی‌شناسد.

ضرب‌الاجل پارلمان اروپا برای پایان ریاست‌جمهوری لوکاشنکو
کد خبر: 433530
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۸ ۰۹:۱۵:۳۱

اعتمادآنلاین| پارلمان اروپا با انتشار بیانیه‌ای روز پنجشنبه تهدید کرد که «الکساندر لوکاشنکو»، رئیس‌جمهور بلاروس بعد از پایان دوره ریاست‌جمهوری‌اش در پنجم نوامبر 2020 دیگر به عنوان رئیس‌جمهور این کشور شناخته نخواهد شد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، پارلمان اروپا در این بیانیه مدعی شده: «به محض اینکه دوره [ریاست‌جمهوری] رهبر مستبد فعلی، الکساندر لوکاشنکو، در پنجم نوامبر به پایان برسد، پارلمان [اروپا] دیگر وی را به عنوان رئیس‌جمهور این کشور به رسمیت نمی‌شناسد.»

پارلمان اروپا در این بیانیه همچنین از اتحادیه اروپا خواسته تحریم‌های اقتصادی را علیه لوکاشنکو اعمال کند.

پارلمان اروپا با برگزاری یک رأی‌گیری، نتیجه انتخابات اخیر بلاروس را رد کرد. در این رأی‌گیری 574 نفر از قانون‌گذاران رأی‌ مثبت دادند و 37 نفر از این قانون‌گذاران نیز رأی‌شان منفی بود. 82 نفر دیگر رأی ممتنع دادند.

یکی از قانون‌گذاران این پارلمان که اقدامات پارلمان اروپا برای اعمال تحریم علیه مقامات ارشد بلاروس را مدیریت می‌کند، گفته: «اتحادیه اروپا نیازمند یک رویکرد جدید درباره بلاروس است که شامل پایان همکاری با رژیم لوکاشنکو می‌شود.»

انتخابات ریاست‌جمهوری بلاروس روز نهم اوت (19 مرداد ماه) برگزار شد و الکساندر لوکاشنکو با کسب 80 درصد آرا پیروز شد.

«سوتلانا تیخانوفسکایا»، رقیب اصلی لوکاشنکو در این انتخابات تنها 10.12 درصد آرا را به دست آورد، اما تاکنون نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری بلاروس را به رسمیت نشناخته است.

لوکاشنکو از زمان استقلال بلاروس از شوروی 5 دوره متوالی به عنوان رئیس جمهوری این کشور انتخاب شده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها