رضازاده، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس دهم:

از مجلسی که وجود دارد، به درستی استفاده نشده است

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس دهم ضمن بی‌فایده بودن تشکیل سنای قضایی گفت: در حال حاضر مجلس در کارهای خود مانده است. در حال حاضر از مجلسی که وجود دارد، به درستی استفاده نشده است که بخواهیم به دنبال ایجاد نهاد دیگری، برویم.

از مجلسی که وجود دارد، به درستی استفاده نشده است
کد خبر: 433589
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۸ ۱۲:۰۸:۳۰

اعتمادآنلاین| عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس دهم ضمن بی‌فایده بودن تشکیل سنای قضایی گفت: در حال حاضر مجلس در کارهای خود مانده است.

اخیراً سعید حجاریان، تئوریسین سیاسی، در واکنش به استقبال نکردن نمایندگان مجلس یازدهم از کمیسیون حقوقی و قضایی، پیشنهاد تشکیل «سنای قضایی» متشکل از فقها و حقوقدانان را داده است.

در همین راستا «حسین رضازاده»، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس دهم، در واکنش به پیشنهاد این چهره اصلاح‌طلب ضمن بی‌فایده بودن تشکیل سنای قضایی گفت: در حال حاضر مجلس در کارهای خود مانده است لذا ابتدا باید با برنامه‌ریزی به امور محوله رسیدگی کند و درنهایت در صورت نیاز به سمت تشکیل سنا، گام بردارد.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس شورای اسلامی باید رسالت خود را تا حد مورد انتظار مردم انجام دهد و در صورت احساس خلأ به دنبال، تشکیل مجلس دیگری برود. در حال حاضر از مجلسی که وجود دارد، به درستی استفاده نشده است که بخواهیم به دنبال ایجاد نهاد دیگری، برویم.

رضازاده ضمن اشاره به تجربه سایر کشورها در تشکیل مجلس سنا تصریح کرد: در حقیقت کشورهایی که چنین نهادهایی را دارند، مراحل اولیه اجرای دموکراسی را پشت سرگذاشته‌اند اما در کشور ما درخصوص اجرایی شدن دموکراسی، یکسری مشکلات و ایراداتی وجود دارد که باید این موانع برطرف شوند تا بتوان، چنین پیشنهادهایی را اجرایی کرد وگرنه آن هم تبدیل به معضل دیگری، می‌شود.

این عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس دهم در پاسخ به اینکه آیا مجلس دهم هم مانند مجلس یازدهم تا این اندازه درگیر تشکیل این کمیسیون بود؟ خاطرنشان کرد: خیر، در مجلس دهم تا این مقدار چالش بر سر راه تشکیل کمیسیون حقوقی و قضایی وجود نداشت. باتوجه به اینکه بیش از یک چهارم مصوبات مجلس در کمیسیون قضایی بررسی می‌شود، این نشانه ضعف مجلس یازدهم است که چنین کمیسیونی، که در زمره مهم‌ترین کمیسیون‌های مجلس قرار دارد، هنوز تشکیل نشده است.

رضازاده در پایان یادآور شد: روندی که مجلس یازدهم در پیش گرفته است به نفع مردم نیست اما امیدوارم در مسیر پیشرفت حرکت کند.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها