عضو کمیسیون انرژی مجلس:

حذف و احیای کارت سوخت با تصمیم وزارت نفت بود/ زنگنه باید پاسخگوی هزینه‌های تحمیل شده به کشور باشد

عضو کمیسیون انرژی مجلس از ورود کمیسیون متبوعش به اظهارات اخیر وزیر نفت درباره اینکه حذف کارت سوخت در نتیجه تصمیم وی نبوده است، گفت: دولت باید پاسخگوی هزینه‌های تحمیل شده به کشور در پی این نوع تصمیمات باشد.

حذف و احیای کارت سوخت با تصمیم وزارت نفت بود/ زنگنه باید پاسخگوی هزینه‌های تحمیل شده به کشور باشد
کد خبر: 433600
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۸ ۱۲:۳۹:۰۷

اعتمادآنلاین| ‌ رمضانعلی سنگدوینی با اشاره به اظهارات اخیر وزیر نفت مبنی بر اینکه حذف کارت سوخت به دستور وی انجام نشده است، گفت: حذف کارت سوخت یک بار با دستور وزارت نفت حذف و بار دیگر نیز با دستور همین وزارتخانه احیا شد.

وی با تاکید بر اینکه حذف کارت سوخت اشتباه فاحشی بوده است، افزود: دولت با کارت سوخت علاوه بر مقابله با قاچاق امکان رصد میزان مصرف را نیز داشت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه دولت با حذف کارت سوخت عملاً امکان رصد مقدار مصرفی سوخت و همچنین قاچاق آن را از خود دریغ کرد، ادامه داد: تصمیم دوباره بعد چند سال برای احیای کارت سوخت نیز هزینه‌های بسیاری بر دوش کشور گذاشت از این رو دولت و شخص وزیر نفت باید پاسخگو باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه باید ادله حذف کارت سوخت و همچنین دلابل احیای مجدد آن از سوی وزیر تفت استماع شود، گفت: به طور حتم کمیسیون انرژی مجلس با دولت از وزیر نفت پیگیر این موضوع خواهد بود.

سنگدوینی با بیان اینکه نمی‌توان از هزینه‌های تحمیل شده به کشور در نتیجه تصمیمات دولت نسبت به حذف و احیای کارت سوخت چشم‌پوشی کرد، افزود: قطعاً تصمیم به حذف کارت سوخت و احیای مجدد آن در ید اختیار وزارت نفت بوده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دولت باید نسبت به تصمیماتی که هزینه‌های برای کشور به همراه خواهد داشت دقت‌نظر بیشتر داشته و این را بداند که این مجلس از هیچ کوتاهی چشم پوشی نخواهد کرد.

منبع: آنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها