کد خبر: 433632
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۸ ۱۴:۴۰:۱۲
| |

اف‌بی‌آی، روسیه را به تلاش برای تضعیف کارزار انتخاباتی «جو بایدن» متهم کرد

رئیس اداره تحقیقات فدرال آمریکا روز پنجشنبه روسیه را به تلاش برای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا متهم کرد.

اف‌بی‌آی، روسیه را به تلاش برای تضعیف کارزار انتخاباتی «جو بایدن» متهم کرد
کد خبر: 433632
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۸ ۱۴:۴۰:۱۲

اعتمادآنلاین| «کریستوفر رای»، رئیس اف‌بی‌آی پنجشنبه بار دیگر مدعی شده عوامل مرتبط با دولت روسیه در تلاش برای تضعیف کارزار انتخاباتی «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر است.

کریستوفر رای در یک جلسه استماع مقابل کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان گفت: «ارزیابی جامعه اطلاعاتی این است که روسیه به تلاش برای اثرگذاری بر انتخابات ما ادامه می‌دهد.»

وی ادامه داد: «ما شاهد تلاش‌هایی فعال از سوی روسیه برای اثرگذاری بر انتخابات 2020 بوده‌ایم که این تلاش‌ها بیشتر به سمت اقدامات مخرب، مانند استفاده از شبکه‌های اجتماعی، استفاده از نائبان، رسانه‌های دولتی، ژورنال‌های آنلاین و غیره بوده است. هدف آنها ایجاد تفرقه و دوگانگی، تضعیف جو بایدن و آن چیزی است به آن تشکیلات ضد روسیه می‌گویند.»

ادعای دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا

یک نهاد رسمی آمریکا مردادماه سال جاری در بیانیه‌ای ایران، روسیه و چین را به تلاش برای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور متهم کرده بود.

در بیانیه‌ای که «ویلیام ایوانیا»، مدیر «مرکز ملی امنیت و ضداطلاعات»، از نهادهای زیرمجموعه «مدیر اطلاعات ملی» آمریکا منتشر کرده آمده است: «کشورهای خارجی از تدابیر اثرگذار در رسانه‌های اجتماعی و سنتی برای اثرگذاری بر دیدگاه‌ها و ترجیحات رأی‌دهندگان آمریکایی، ایجاد تغییر در سیاست‌های آمریکا، دامن زدن به تفرقه‌ها و تضعیف اعتماد به روند دموکراتیک ما استفاده می‌کنند.»

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «در حال حاضر، نگرانی ما در وهله اول از چین، روسیه و ایران است- اگرچه بقیه دولت‌‌ها و بازیگران غیردولتی هم می‌توانند به روند انتخاباتی ما ضربه بزنند.»

این ادعاها در حالی مطرح‌شده که آمریکا از سوی نهادهای مستقل حقوق بشری به تخریب روند دموکراسی در دیگر کشورها از طریق توسل به ابزارهای مختلف از جمله کودتا متهم است.

تحریف اطلاعات برای مطابقت با خواست ترامپ

با این حال، مدیر سابق بخش اطلاعات وزارت امنیت داخلی آمریکا فاش کرد که مقام‌های ارشد این وزارتخانه وی را تحت فشار گذاشتند تا با دستکاری در اطلاعات ایران و چین را به تلاش برای دخالت در انتخابات آمریکا متهم کند.

«برایان مورفی» روز 20 شهریور تصریح کرد که «چاد اف ولف»سرپرست موقت وزارت امنیت داخلی آمریکا در بهار سال جاری (ماه می) به وی دستور داده بود که شروع به تهیه گزارش‌هایی درباره «فعالیت‌های مداخله‌جویانه» ایران و چین در آمریکا کند.

مورفی از اجرای این دستورات امتناع ورزید و تأکید کرد که عمل به این دستورات، ایالات متحده را در معرض خطری قابل توجه قرار می‌دهد و به دنبال آن در ماه ژوئیه، رتبه وی به مدیریت وزارت امنیت داخلی آمریکا تنزل یافت.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها