کد خبر: 433661
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۸ ۱۶:۰۱:۰۱
| |

رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار مطرح کرد:

چرا تولید تخم‌مرغ کاهش یافت؟

رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار چالش تامین نهاده‌های دامی را علت اصلی کاهش تولید و گرانی تخم مرغ در بازار اعلام کرد.

چرا تولید تخم‌مرغ کاهش یافت؟
کد خبر: 433661
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۸ ۱۶:۰۱:۰۱

اعتمادآنلاین| ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار تخم مرغ اظهار کرد: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری 13 هزار و 500 تا 14 هزار تومان است.

وی افزود: طی 2 ماه اخیر افزایش چندبرابری قیمت نهاده‌ها و چالش تامین ذرت و سویا علت اصلی گرانی تخم مرغ در بازار به شمار می‌رود.

نبی پور ادامه داد: در حال حاضر هر کیلو کنجاله سویا در بازار آزاد با قیمت 13 هزار و 500 تومان و ذرت با قیمت 3 هزار و 650 تومان عرضه می‌شود، درحالیکه قیمت مصوب سویا 2 هزار و 450 تومان و ذرت یک هزار و 500 تومان است.

این مقام مسئول از کاهش تولید تخم مرغ خبر داد و گفت: این در حالی است که با کنترل بازار نهاده ها، تولید تخم مرغ به حالت عادی روزانه یک هزار و 800 تا یک هزار و 900 تن می‌رسد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار ادامه داد: 85 درصد جیره غذایی مرغ تخم گذار ذرت و سویا است که کاهش جیره غذایی منجر به تولید تخم مرغ با سایز ریز و عدم تخم گذاری مرغ‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: اگرچه مسئولان خواستار ارائه اسامی توزیع کنندگان نهاده‌های دامی خارج از سیستم بازارگاه از تولیدکنندگان شدند، اما واسطه‌ها به تولیدکننده فاکتور و مدرک ارائه نمی‌دهند که تولیدکننده بتواند چنین کاری کند و به نحوی در افتادن با این افراد است که بعد از آن تولیدکننده قادر به تأمین نهاده مورد نیاز خود از طریق آن‌ها نخواهد بود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار درباره آینده بازار تخم مرغ تصریح کرد: با استمرار روند نوسان نرخ نهاده‌های دامی، قیمت تخم مرغ در پاییز همزمان با فصل مصرف، افزایش می‌یابد.

منبع:

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها