کد خبر: 433762
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۹ ۱۰:۵۵:۵۴
| |

احمد شیرزاد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

تفکر اصلاح‌طلبی بخش‌های زیادی از اردوگاه اصولگرایی را فرا گرفته است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: در سطح مدیران میانی تفکر اصلاح‌طلبی بخش‌های زیادی از اردوگاه اصولگرایی را فراگرفته است.

تفکر اصلاح‌طلبی بخش‌های زیادی از اردوگاه اصولگرایی را فرا گرفته است
کد خبر: 433762
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۹ ۱۰:۵۵:۵۴

اعتمادآنلاین| اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، در گفت‌وگویی با اشاره به وضعیت سیاسی اصلاح‌طلبان اظهار کرد: اصلاح‌طلبان برخلاف مواضع خود پس از انتخابات مجلس یازدهم که بیشتر در مورد عدم حضور در انتخابات 1400 سخن می‌گفتند، فعالیت‌های خود را تجدید کرده‌اند. اینکه آنها در صحنه اجتماع فعال باشند به نفع آنهاست زیرا عدم حضورشان در انتخابات 1400 مهر پایانی بر آنها خواهد بود. اصلاح‌طلبان، اصلاح را از خود شروع کنند و اگر تحولی در خود پدید نیاورند جز رفتن به موزه تاریخ راه دیگری ندارند.

احمد شیرزاد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در واکنش به صحبت‌های اخیر دبیرکل حزب موتلفه اسلامی مبنی بر اینکه «اصلاح‌طلبان جز رفتن به موزه تاریخ راه دیگری ندارند» گفت: تاجایی که خاطرم هست، بادامچیان چندین‌بار این گوهرباری‌ها را داشته است. بعد از روی کار آمدن احمدی‌نژاد بسیاری این صحبت را کردند، از میان دوستان موتلفه‌ای لحن بادامچیان بسیار غرورآمیز است و زمینه‌ای از نخوت در کلام او دیده می‌شود که مورد پسند نیست.

این چهره اصلاح‌طلب افزود: مگر می‌توانیم بگوئیم اصول‌گرایان را باید در موزه تاریخ پیدا کرد؟! اصولگرایی مشی و مرامی است که در کشور وجود دارد که دهه‌های متمادی هم وجود خواهد داشت، اصلاح‌طلبی هم به همین صورت است و نمی‌توان چنین صحبت‌هایی را در مورد آن گفت. گفتن به موزه پیوستن یک جریان سیاسی، حاکی‌ از غیرسیاسی بودن و تحلیل‌گر نبودن آن شخص است.

شیرزاد در پاسخ به اینکه اصلاح‌طلبی قابل حذف شدن است؟ تصریح کرد: در واقع تفکر اصلاح‌طلبی نیمی از اردوگاه اصول‌گرایی را از آن خود کرد. به عنوان مثال قبل از دوم خرداد هاشمی رفسنجانی، روحانی و ناطق نوری از ستون‌های جریان اصولگرایی تلقی می‌شدند، این افراد عضو جامعه روحانیت مبارز تهران بودند که بعد از انشعاب روحانیون در همان جریان باقی ماندند و تا مدت‌ها به جای جریان اصولگرایی و اصلاح‌طلبی، جریان روحانیت مبارز و روحانیون مبازر گفته می‌شد.

این عضو سابق جبهه مشارکت ادامه داد: همچنان که در رقابت دوم خرداد یک طرف خاتمی از طرف اصلاح‌طلبان و در مقابل ناطق نوری از طرف اصول‌گرایان حضور داشت اما امروز در تقسیم‌بندی‌ها، تحت هیچ شرایطی نمی‌توان ناطق‌نوری را وابسته به جریان اصولگرا قلمداد کرد. همچنین آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که کاملا وابستگی خود را به اصول‌گرایان قطع کرد تاجایی که حتی قرار بود در 92 به عنوان نامزد اصلاح‌طلبان وارد کارزار انتخاباتی شود.

شیرزاد اظهار کرد: حتی در سطح مدیران میانی نیز تفکر اصلاح‌طلبی بخش‌های زیادی از اردوگاه اصولگرایی را فراگرفته است. برای نمونه فردی مانند علی مطهری که در جریان دولت اصلاحات، مقالات تندی علیه اصلاح‌طلبان داشت اما کار به جایی رسید که او بعد از چند دوره حضور در مجلس توسط شورای نگهبان، رد صلاحیت می‌شود. البته ممکن است مطهری زاویه‌هایی با اصلاح‌طلبان داشته باشد اما مسلما او یکی از نشانه‌های نفوذ تفکر منطقی اصلاح‌طلبی است.

این چهره اصلاح‌طلب در ادامه خاطرنشان کرد: امکان دارد برخی با غرض‌ورزی هر نوع تفکر مخالف با نظام و براندازانه را نزدیک به اصلاح‌طلبان قلمداد کنند اما همان‌طور که از نام اصلاح‌طلبی مشخص است، این جریان شامل افرادی می‌شود که خواهان اصلاحات در نظام هستند البته ممکن است، در مصداق اصلاحات تفاوت دیدگاه وجود داشته باشد اما قطعا فردی مانند مطهری را می‌شود، شخص متمایل به اصلاحات دانست. نمونه دیگر در رابطه با فراگیری تفکر اصلاح‌طلبی این است که بسیاری از وزرای دولت به لحاظ تبار سیاسی در جریان اصلاح‌طلب نبودند اما در حال حاضر با دولتی که مورد حمایت اصلاح‌طلبان است، همکاری می‌کنند.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها