اوباما خواستار تاخیر در انتخاب جانشین روث گینزبرگ شد

به دنبال مرگ روث گینزبرگ یکی از قاضیان دیوان عالی آمریکا، رئیس‌جمهور پیشین این کشور از مجلس سنا خواسته که انتخاب جایگزین وی را تا بعد از برگزاری انتخابات 2020 به تعویق بیندازد.

اوباما خواستار تاخیر در انتخاب جانشین روث گینزبرگ شد
کد خبر: 433781
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۹ ۱۲:۰۲:۴۴

اعتمادآنلاین| به دنبال مرگ روث بیدر گینزبرگ، یکی از 9 قاضی دیوان عالی آمریکا، باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا از مجلس سنا خواسته که انتخاب جایگزین برای وی را تا بعد از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 به تعویق بیندازند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری راشا تودی، روز گذشته (جمعه) در مراسم بزرگداشت گینزبرگ، اوباما خواست تا رأی‌گیری برای انتخاب جایگزین برای این قاضی 87 ساله به تأخیر بیفتد.

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا با اشاره به اصلی که بعد از مرگ آنتونین اسکالیا یکی از قاضیان محافظه‌کار دیوان عالی آمریکا در سال 2016 اجرا شد، این اقدام را ممکن دانست.

در سال 2016 با توجه به مخالفت باراک اوباما برای جایگزینی آنتونین اسکالیا قبل از انتخابات، میچ مک‌کانل، رهبر حزب اکثریت سنا گفت این رأی‌گیری قبل از انتخابات برگزار خواهد شد.

با توجه به اینکه جمهوری‌خواهان همچنان کنترل مجلس سنا و کاخ سفید را در اختیار دارند، مرگ گینزبرگ فرصتی را برای محافظه‌کاران به وجود می‌آورد تا اکثریت خود را با نسبت 6 به 3 حفظ کنند.

بامداد امروز (شنبه) رسانه‌های آمریکایی از مرگ روث بیدر گینزبرگ، یکی از پیشروترین قضات مدافع حقوق زنان در دیوان عالی آمریکا بر اثر ابتلا به سرطان خبر دادند.

منبع:

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها