برخی مناطق پایتخت برای گروه‌های حساس، ناسالم شد

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، امروز (29 شهریور ماه) کیفیت هوای برخی مناطق پایتخت در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می گیرد و تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت دور از انتظار نخواهد بود.

برخی مناطق پایتخت برای گروه‌های حساس، ناسالم شد
کد خبر: 433834
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۹ ۱۴:۴۵:۲۵

اعتمادآنلاین| بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوا در نخستین ساعات امروز (29 شهریور ماه) کیفیت هوای برخی مناطق در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می گیرد که عمدتاً ناشی از عدم وزش باد و افزایش ترافیک صبحگاهی است.

طی روز نیز عدم وزش باد باعث تجمع آلاینده‌ها خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود در اواخر وقت امروز (29 شهریور ماه) با تداوم این شرایط جوی و افزایش تردد خودروها در برخی مناطق افزایش غلظت ذرات معلق و به‌تبع آن کاهش کیفیت هوا را شاهد باشیم. هرچند افزایش نسبی تندی باد در ساعات پایانی امشب تا حدودی باعث پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد.

صبح فردا (30 شهریور ماه) با حاکمیت جو آرام همراه با آغاز تردد خودروها انتظار می‌رود غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق افزایش پیدا کند که برقراری شرایط نامطلوب کیفیت هوا را در مناطق پرتردد به‌دنبال خواهد داشت.

وزش باد مؤثر طی روز شرایط مناسب را برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد کرد بنابراین در اواخر وقت فردا با تداوم شرایط مساعد جوی و پراکندگی آلاینده‌ها احتمال می‌رود در بیشتر مناطق کیفیت هوا در وضعیت قابل‌قبول قرار بگیرد.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی 24 ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون» با میانگین 79 بود و هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون» با میانگین 81 است و هوا در محدوده قابل قبول قرار دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها