کد خبر: 433858
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۹ ۱۵:۵۷:۵۷
| |

ذخایر طلا و ارزها خارجی روسیه به مرز 600 میلیارد دلار رسید

بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده توسط بانک مرکزی روسیه، ذخایر طلا و ارزهای خارجی این کشور به بالاترین میزان خود نزدیک شد.

ذخایر  طلا و ارزها خارجی روسیه به مرز 600 میلیارد دلار رسید
کد خبر: 433858
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۹ ۱۵:۵۷:۵۷

اعتمادآنلاین| بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده توسط بانک مرکزی روسیه، ذخایر طلا و ارزهای خارجی این کشور به 591.8 میلیارد دلار افزایش یافته است.

این نهاد نظارتی اعلام کرد که سرمایه های بین المللی این کشور از 4 تا 11 سپتامبر در یک هفته حدود 0.02 درصد رشد کردند.

آمارها نشان می دهد که از اول ژانویه، روسیه ذخایر ارزی خود را به میزان 37.4 میلیارد دلار افزایش داده است. این دخایر در سال گذشته 18.3 درصد رشد داشتند.

ذخایر بین المللی دولت روسیه، دارایی های خارجی با قدرت نقدینگی بسیار بالاست که شامل ذخایر طلا، ارزهای خارجی و دارایی های حق برداشت ویژه است که در اختیار بانک مرکزی روسیه و دولت است.

سطح فعلی این منابع بسیار بالاتر از هدف 500 میلیارد دلاری است که چند سال پیش توسط این بانک تعیین شده بود.

روسیه چهار سال است که ذخایر خود را افزایش می دهد. سال گذشته، میزان رشد این منابع نزدیک به 86 میلیارد دلار بود، در حالی که در سال های 2018 و 2017 به ترتیب حدود 33 میلیارد و 55 میلیارد دلار افزایش داشت.

این کشور همچنین در حال تغییر شکل ذخایر بین المللی خود بوده و سهم دلار آمریکا در این ذخایر را به نفع سایر ارزها و طلا کاهش داده است.

افزایش بی سابقه قیمت طلا که اخیراً رخ داد، دارایی های بین المللی روسیه را در ماه اوت، به بالاترین حد خود یعنی بیش از 600 میلیارد دلار رساند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها