آماده باش نیروهای امنیتی مصر قبل از تظاهرات علیه سیسی

مناطق و شهرهای مختلف مصر شاهد آماده‌باش امنیتی کمی قبل از موعد تظاهراتی است که فراخوان آن از سوی اپوزیسیون این کشور داده شده است.

آماده باش نیروهای امنیتی مصر قبل از تظاهرات علیه سیسی
کد خبر: 433928
|
۱۳۹۹/۰۶/۳۰ ۰۹:۰۷:۳۶

اعتمادآنلاین| به نقل از الجزیره، ‌به دنبال فراخوان‌ها در شبکه‌های اجتماعی برای تظاهرات علیه عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر و اوضاع اقتصادی و سیاسی کشور، مناطق و شهرهای مختلف مصر شاهد آماده‌باش امنیتی پیش از موعد تظاهرات است.

فراخوان این تظاهرات را محمد علی، پیمانکار مصری کلید زده است. وی در مصاحبه‌ای با شبکه الجزیره اعلام کرد که خشم بی‌سابقه‌ای در مردم مصر وجود دارد.

وی در مصاحبه‌ای از شهر بارسلونا که در حال حاضر در آنجا اقامت دارد، گفت که مردم مصر شاهد صحنه‌های تخریب خانه‌ها طی دوره‌های اخیر بوده‌اند و دیگر از بیان خشم خود هراسی ندارند.

محمد علی قبل از آنکه کشور خود را ترک کند، پیمان‌کار پروژه‌های ارتش مصر بود، اما پس از آن، ویدئوهایی را منتشر کرد که در آن، اتهام‌هایی فساد را علیه سیسی و فرماندهان ارشد در ارتش مطرح ساخت.

محمد علی سال گذشته میلادی در چنین روزی فراخوان تظاهرات داده بود و در شهرهای متعددی در مصر، تظاهراتی برپا گشت اما مسئولان تعداد زیادی را بازداشت کردند.

منابع نیز به الجزیره اعلام کردند که جمعه شب دستگاه‌های امنیتی افرادی را در سوئز بعد از تجمع مخالف با سیسی بازداشت کردند.

خبرگزاری آناتولی نیز گزارش داده است که پایتخت و استان‌های مصر شاهد استقرار بسیار نیروهای امنیتی در میدان‌های اصلی کشور است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها