استاد دانشگاه آیووا:

جلوگیری از انتقال کالاهای بشردوستانه به ایران، نقض حقوق بشر است

استاد علوم سیاسی دانشگاه آیووا با اشاره به دشمنی بی پایان ترامپ با ایران تاکید کرد: یک اروپای متحد می‌تواند در برابر ایالات متحده در مورد فشار بر ایران مقابله کند، اما اروپا برای مقابله با آمریکا در موضوع ایران، هنوز متحد و یکپارچه نیست.

جلوگیری از انتقال کالاهای بشردوستانه به ایران، نقض حقوق بشر است
کد خبر: 433942
|
۱۳۹۹/۰۶/۳۰ ۰۹:۲۹:۵۸

اعتمادآنلاین| برایان واربی «Brian Warby» استاد علوم سیاسی دانشگاه آیووای آمریکاست. وی دارای دکترای تخصصی در علوم سیاسی است.

تحریم‌ها به ندرت موثر واقع می‌شوند

برایان واربی در مورد آخرین تلاش‌های آمریکا برای فعال‌سازی مکانیزم ماشه گفت: تحریم سیاستی بی‌نتیجه است. تحریم‌ها برای متقاعد کردن کشور هدف برای تغییر سیاست‌های خود به ندرت موثر بوده است. شاید تحریم‌ها فقط در یک دوره‌ای آن هم به عنوان یک مکانیسم سیگنال دهنده موثر باشند.

ترامپ دشمنی با ایران را کنار نمی‌گذارد

وی اضافه کرد: در مورد تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران و تلاش برای احیای تحریم‌ها، من فکر می‌کنم که این‌ها در درجه اول سیگنالی بین ترامپ و طرفدارانش است که به آنها بگوید او قصد دارد اطمینان بدهد که ایران دشمن آمریکا است.

دشمنی با ایران برای بالا رفتن موقعیت ترامپ در میان هوادارانش است. بنابراین ترامپ این موضع را تغییر نمی‌دهد.

افراد عادی بیش از سیاست‌گذاران، عواقب تحریم‌ها را متحمل می‌شوند

این استاد دانشگاه در ادامه با انتقاد از تحریم‌ها گفت: یکی از نقاط ضعف بزرگ تحریم‌ها این است که در نهایت افراد عادی بیش از سیاست‌گذاران، عواقب تحریم‌ها را متحمل می‌شوند. این اغلب به صورت محرومیت‌هایی در انتقال کالاهای بشردوستانه که نقض حقوق بشر است، آشکار می شود.

وقوع جنگ بین ایالات متحده و ایران بسیار بعید است

وی هم‌چنین در ادامه در مورد تهدیدهای ترامپ علیه ایران گفت: علیرغم تنش و خصومت و تهدیدهای ترامپ در ماه‌های پیش رو، وقوع جنگ بین ایالات متحده و ایران بسیار بعید است.ترامپ تعصبات عمیقی دارد و معتقد به ملی‌گرایی است.

برایان واربی تاکید کرد: من فکر می‌کنم او معتقد است که ایران دشمن ایالات متحده است و ایالات متحده باید همه تلاش خود را برای آسیب رساندن به ایران انجام دهد. تهدیدها و تلاش برای فعال‌سازی مکانیزم ماشه از این عقیده او ریشه می‌گیرد و دشمنی‌اش را کنار نمی‌گذارد.

یک اروپای متحد می‌تواند با ایالات متحده مقابله کند

اروپایی‌ها، هنوز متحد و یکپارچه نیستند

استاد علوم سیاسی دانشگاه آیووای آمریکا ابراز امیدواری کرد که اروپا بتواند با ترامپ مقابله کند و مانع از فعال‌سازی ماشه شود.

وی در این باره گفت: یک اروپای متحد می‌تواند در برابر ایالات متحده در مورد فشار بر ایران مقابله کند، اما این کار آسان و بدون هزینه نخواهد بود و برای اروپا هم سخت است. اروپا برای مقابله با آمریکا در موضوع ایران، هنوز متحد و یکپارچه نیست.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها