ویروس کرونا بر کدام بیماران تاثیر بیشتری دارد؟

یک فوق تخصص ریه و بیماری های تنفسی، از بیماران قلبی، دیابتی و فشارخون، به عنوان ریسک پذیرترین افراد با بیماری های زمینه ای نام برد که درگیر کرونا می شوند.

ویروس کرونا بر کدام بیماران تاثیر بیشتری دارد؟
کد خبر: 433952
|
۱۳۹۹/۰۶/۳۰ ۰۹:۵۴:۴۷

اعتمادآنلاین| ‌‌ سمیرا کفان، فوق تخصص ریه و بیماری های تنفسی به وضعیت روزهای ابتدایی شیوع کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: اوایل اسفند 98 که بیماری آمده بود، تعداد بیماران در بیمارستان سینا کم بود اما به سرعت تعداد بیماران کرونایی بالا رفت.

وی با اشاره به بیمارستان سینا به عنوان یک بیمارستان آموزشی، افزود: در روزهای ابتدایی بیماری، پزشکان رشته های مختلف تلاش می کردند که نحوه مراقبت پرسنل در مواجهه با بیماران و بیماری را آموزش دهند. اینکه چطور لباس بپوشند و دست ها را ضد عفونی کنند.

کفان ادامه داد: امروز بعد از گذشت چند ماه از آن روزها، ثمرات آموزش ها به خوبی نمایان شده است.

این فوق تخصص ریه و بیماری های تنفسی، با اشاره به اضطراب کادر درمانی در روزهای ابتدایی کرونا، گفت: در روزهای ابتدایی شیوع بیماری، اضطراب در چهره بعضی از کادر درمانی به شدت موج می زد و ما کاری که انجام می دادیم، این بود که نتایج مقالات و تحقیقات کشورهای دیگر که زودتر از ما درگیر بیماری بودند را برای همکاران بازگو کنیم تا بتوانند بر اضطراب خود غلبه کنند.

وی افزود: یکی از معضلات آن روزها، این بود که بعد از انجام امور درمانی بیماران، مطالعه مقالات جدید در ارتباط با کرونا بود که اطلاعات خودمان را به روز کنیم تا مبادا تداخل دارویی و...، پیش نیاید.

کفان در ادامه با عنوان این مطلب که یکی از مشکل سازترین عوارض کووید 19 درگیری ریه است، گفت: تجربه این مدت به ما ثابت کرده است که باید مراقب اکسیژن خون بیمار باشیم و حداقل دو نوبت اکسیژن خون را بررسی کنیم. زیرا، این عارضه اغلب بدون علامت است و اگر متوجه اکسیژن خون بیمار نشویم، ممکن است بدون هیچ علامت ظاهری بعد از چند ساعت فوت کند.

وی در ارتباط با اینکه کدام افراد با سابقه بیماری زمینه ای درگیر کرونا می شوند، افزود: شایع ترین آنها بیماران دچار فشارخون، بیماران قلبی و دیابتی است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها