کد خبر: 433981
|
۱۳۹۹/۰۶/۳۰ ۱۲:۱۶:۰۰
| |

بیانیه وزارت خارجه درباره ادعای بازگشت تحریم‌ها علیه ایران:

روند بازگشت قطعنامه‌های تحریمی هیچ‌گاه آغاز نشده که امروز به سرانجام رسیده باشد

وزارت امور خارجه در بیانیه ای اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌های خشم‌آلود وزیر خارجه ایالات متحده را اقداماتی با مصرف سیاسی داخلی و از سر ضعف و استیصال و حاصل نه شنیدن‌های مکرر از جامعه بین‌المللی در ماه‌های اخیر و شکست‌های پی در پی در برابر دیپلماسی فعال جمهوری ایران می‌داند.

روند بازگشت قطعنامه‌های تحریمی هیچ‌گاه آغاز نشده که امروز به سرانجام رسیده باشد
کد خبر: 433981
|
۱۳۹۹/۰۶/۳۰ ۱۲:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| وزارت امور خارجه در واکنش به ادعای آمریکا درباره فعال شدن مکانیسم ماشه بیانیه‌ای صادر کرد. متن کامل این بیانیه به این شرح است:

آمریکا در حالی به دروغ مدعی بازگشت قطعنامه‌های تحریمی شورای امنیت علیه جمهوری اسلامی ایران است که درخواست آمریکا به عنوان یک کشور غیرعضو در برجام برای آغاز روند احیای تحریم‌ها از اساس از سوی شورای امنیت رد شده و این روند هیچ‌گاه آغاز نشده است که امروز به سرانجام رسیده باشد.


امروز ایالات متحده که در پیشبرد پروژه امنیتی‌سازی جمهوری اسلامی ایران تنهاتر از هر زمان دیگری است، سرخورده از ناتوانی در ایجاد اجماع علیه ایران، به قلدری و باج‌خواهی از جامعه بین‌المللی روی آورده و در حالی که تقریبا تمام اعضای شورای امنیت به صراحت رویکرد مضحک ایالات متحده در قبال قطعنامه 2231 شورای امنیت را رد کرده‌اند.


جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌های خشم‌آلود وزیر خارجه ایالات متحده را اقداماتی با مصرف سیاسی داخلی و از سر ضعف و استیصال و حاصل نه شنیدن‌های مکرر از جامعه بین‌المللی در ماه‌های اخیر و شکست‌های پی در پی در برابر دیپلماسی فعال جمهوری ایران می‌داند.


وزیر خارجه رژیم آمریکا نه تنها تمامی اصول حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد را به سخره می‌گیرد بلکه رسما و علنا جامعه بین‌المللی را به چالش کشیده و قلدری و یاغیگری دولتش را از اقدامات پشت صحنه به حرکت وقیحانه علنی تبدیل می‌کند.


جمهوری اسلامی ایران تأکید می‌نماید که چنانچه آمریکا رأسا - یا با همکاری معدود دست‌نشانده‌های خود اقدامی در راستای این تهدیدات انجام دهد با واکنش جدی مواجه خواهد شد و مسئول تمامی عواقب خطرناک آن خواهد بود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها