کد خبر: 434150
|
۱۳۹۹/۰۶/۳۱ ۱۰:۴۳:۴۲
| |

آغاز شصت‌وچهارمین نشست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

شصت‌وچهارمین نشست کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز دوشنبه 31 شهریور 1399 در مرکز بین‌المللی وین با رعایت پرتوکل‌های بهداشتی گشایش یافت.

آغاز شصت‌وچهارمین نشست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
کد خبر: 434150
|
۱۳۹۹/۰۶/۳۱ ۱۰:۴۳:۴۲

اعتمادآنلاین| در این نشست که تا روز جمعه ادامه خواهد داشت نمایندگان، سفرا و مقامات ارشد 171 کشور عضو آژانس به صورت فیزیکی و فضای مجازی حضور دارند.

بررسی راهکارهای تقویت فعالیت‌های آژانس در حوزه علوم و ایمنی هسته‌ای و کاربرد موافقت‌نامه جامع پادمانی در خاورمیانه از موضوعاتی است که در دستور کار این نشست قرار دارد.

شرکت کنندگان همچنین قرار است درباره گزارش سال 2019 آژانس در خصوص همکاری‌های فنی، بودجه و تراز مالی این نهاد بین‌المللی بحث و تبادل نظر کنند.

بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی دولت اتریش، تنها دو نفر از هر هیات می‌توانند در این نشست بصورت حضوری شرکت کنند.

بر همین اساس و برابر با اعلام دفتر نمایندگی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین، علی اکبر صالحی، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان به صورت مجازی در این کنفرانس سخنرانی خواهد کرد.

در همین حال، رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آستانه برگزاری این نشست در اظهار نظری که در تارنمای آژانس منتشر یافت به مهمانان خوشامدگویی گفت و یادآور شد که امسال آژانس با توجه به فراگیری ویروس کرونا، مقدماتی را برای حفاظت از سلامتی شرکت کنندگان در نظر گرفته است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها