رئیس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق ایران:

مرغداران و دامداران نهاده ها را 2 برابر قیمت مصوب می‌خرند

رئیس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق ایران گفت: تولید کنندگان و مرغداران در مواقعی نهاده‌ها از جمله ذرت را بیش از دو برابر قیمت مصوب و خارج از شبکه رسمی خریداری می‌کنند.

مرغداران و دامداران نهاده ها را 2 برابر قیمت مصوب می‌خرند
کد خبر: 434198
|
۱۳۹۹/۰۶/۳۱ ۱۳:۱۱:۲۱

اعتمادآنلاین| کاوه زرگران، رئیس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق ایران با بیان این که تأمین نشدن نهاده‌هایی مانند ذرت، مورد اعتراض تولید کننده‌ها و مرغداران است، افزود: در نهاده‌هایی مانند ذرت، واردات در شش ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل, 20 درصد افزایش داشته است، اما بازار همچنان مناسب و متعادل نیست.

وی گفت: در مقطعی واردات نهاده‌ها به علت تأمین نشدن ارز دچار اختلال شد که این اختلال و وقفه در واردات، موجب افزایش تقاضا شد، اما اکنون که این محصول وجود دارد رفع عطش بازار با تبعاتی همراه است.

رئیس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق ایران افزود: از سال 97 که ارز 4 هزار و 200 تومانی بلای اقتصاد کشور شد همچنان با تبعات آن درگیر هستیم طوری که امروز در برخی حوزه‌هایی که ارز 4 هزار و 200 تومانی دریافت می‌کنند تفاوت نرخ بازار سیاه با بازار مصوب دولتی آنقدر فاحش است که گروه‌های مختلف را به وسوسه می‌اندازد تا از این موقعیت‌ها تخلف و سوءاستفاده کنند و به پول‌های سیاه برسند.

زرگران اضافه کرد: در فرآیند تأمین نهاده‌ها تا جایگاهی که وارد کننده دخیل است وارد کننده ارز را دریافت و کالا را در سامانه بازارگاه به وزارت جهاد کشاورزی تحویل می‌دهد، اما این که خروجی سامانه بازارگاه چه می‌شود و آیا میزان ورودی کالا به سامانه با خروجی آن که نیاز بازار است بررسی می‌شود یا خیر؟ نکاتی است که باید در وزارت جهاد کشاورزی جستجو کرد که آیا از نحوه تأمین این کالا‌ها رضایت دارند یا خیر؟

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها