کد خبر: 434231
|
۱۳۹۹/۰۶/۳۱ ۱۴:۳۷:۳۹
| |

ابراهیم کالین:

آنکارا به حمایت از دولت وفاق ملی لیبی ادامه می دهد

یک مقام ترکیه‌ای می‌گوید علی‌رغم تصمیم رئیس دولت وفاق ملی لیبی برای استعفا، آنکارا اما به حمایت از این دولت ادامه می‌دهد.

آنکارا به حمایت از دولت وفاق ملی لیبی ادامه می دهد
کد خبر: 434231
|
۱۳۹۹/۰۶/۳۱ ۱۴:۳۷:۳۹

اعتمادآنلاین| علی‌رغم اعلام فائز السراج رئیس دولت وفاق ملی لیبی مستقر در طرابلس، ترکیه باز هم بر تداوم حمایت خود از این دولت تاکید کرد.

ابراهیم کالین سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه امروز (دوشنبه) گفت توافقات و همکاری‌های ترکیه با دولت وفاق ملی لیبی حتی با وجود تصمیم السراج برای استعفا، ادامه خواهد داشت.

به نوشته خبرگزاری رویترز، در حالی که چند روز پیش رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه طی یک سخنرانی عمومی از استعفای السراج ابراز ناراحتی کرده بود اما کلین تصریح کرد که همکاری‌های دوجانبه از جمله توافق امنیتی امضا شده در سال گذشته، ادامه می‌یابد.

کالین در مصاحبه با خبرگزاری دِمیرورِن خبر داد که مقام‌های ارشد ترکیه‌ای طی روزهای آینده برای صحبت درباره تحولات اخیر لیبی، به طرابلس سفر می‌کنند.

وی همچنین افزود: «این توافق‌ها (بین آنکارا و طرابلس) تحت تاثیر این دوره سیاسی قرار ندارند زیرا این تصمیمات را دولت‌ها گرفته‌اند، نه اشخاص».

کشور لیبی از سال 2011 و از زمان سرنگونی حکومت معمر قذافی رهبر پیشین این کشور با گسستگی سیاسی مواجه شده و تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ یکی از این دولت‌ها، دولت وفاق ملی به ریاست السراج است که در طرابلس قرار دارد و از حمایت ترکیه برخوردار است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی است که خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان موسوم به ارتش ملی لیبی آن را رهبری می‌کند و از حمایت امارات و مصر برخوردار است.

پنجشنبه قبل بود که السراج طی نطق تلویزیونی گفته بود: «تمایل خود برای تحویل دادن قدرت در پایان ماه اکتبر را اعلام می‌کنم تا کمیته مذاکرات بتواند فرایند‌ها را تکمیل کند».

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها