کد خبر: 434243
|
۱۳۹۹/۰۶/۳۱ ۱۵:۱۶:۰۷
| |

رهبر معترضان بلاروس:

از رهبران اتحادیه اروپا می‌خواهم شجاعتر باشند

رهبر اصلی مخالفان دولت بلاروس از اتحادیه اروپا خواست به وضع تحریم علیه مقامهای بلاروسی متهم به تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ماه گذشته میلادی این کشور بپردازد؛ او عازم بروکسل شده تا از وزرای خارجه اعضای این اتحادیه بخواهد که شجاعت به خرج دهند.

از رهبران اتحادیه اروپا می‌خواهم شجاعتر باشند
کد خبر: 434243
|
۱۳۹۹/۰۶/۳۱ ۱۵:۱۶:۰۷

اعتمادآنلاین| اتحادیه اروپا به رغم تداوم اعتراضات علیه الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس برای ششمین تعطیلات آخرهفته متوالی در این کشور، هنوز به تهدیدش برای اعمال تحریم علیه لیستی از حدود 40 مقام بلاروسی عمل نکرده است.

سوتلانا تسیخانوفسکایا، رهبر مخالفان دولت بلاروس که در پی تحولات بعد از انتخابات ریاست جمهوری جنجالی 9 اوت این کشور به لیتوانی گریخته، بعد از نشستش با وزرای خارجه اعضای اتحادیه اروپا عنوان کرد: رهبران اتحادیه اروپا دلایلی برای عدم اعمال تحریم دارند اما من از آنها می‌خواهم شجاعتر باشند.

او خاطر نشان کرد: تحریمها در مبارزه ما مهم هستند چون بخشی از فشاری هستند که می‌تواند به اصطلاح مقام‌ها را مجبور به آغاز گفتگو با ما در شورای مخالفان کند.

اتحادیه اروپا در اواخر ماه اوت اعلام داشت، تحریمهایی را علیه گروهی از مقامهای بلاروسی شامل انسداد دارایی و ممنوعیت مسافرتی اعمال می‌کند. با این حال این تحریمها نیازمند موافقت کل 27 عضو اتحادیه اروپا هستند و مساله بلاروس اخیرا در این اتحادیه با مناقشه بر سر تحریم ترکیه نیز که مورد درخواست قبرس است گره خورده است.

قبرس گفته در صورتی از تحریم اتحادیه اروپا علیه بلاروس حمایت می‌کند که این بلوک ترکیه را هم تحریم کند.

نیکوس کریستودولیدس، وزیر خارجه قبرس بیان داشت: واکنش ما به هر نوع نقض ارزشها و اصول اساسی و محوری ما نمی‌تواند گزینشی باشد. این باید منسجم باشد.

رهبران اتحادیه اروپا قرار است روز پنجشنبه در یک نشست درباره مساله قبرس به بحث بپردازند.

دیپلماتهای اتحادیه اروپا می‌گویند آلمان نگران است که تحریمها باعث تضعیف پیشرفت دیپلماتیک در روند کاهش تنش با آنکارا شود.

وزیر خارجه لیتوانی که از حامیان سرسخت تحریم بلاروس است امیدوار است دیگر کشورهای اتحادیه اروپا این اتحادیه را در برزخ نگه نداشته و آن را به گروگان نگیرند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها