61 عضو پارلمان فرانسه توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند

خبرگزاری رسمی فلسطین گزارش دادند که 61 عضو پارلمان فرانسه در ارتباط با سازش امارات و بحرین با تل‌آویو گفتند: این توافق از زیر آرمان فلسطین شانه خالی می‌کند و هرگونه احتمال صلح را با مانع مواجه می‌کند.

61 عضو پارلمان فرانسه توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند
کد خبر: 434257
|
۱۳۹۹/۰۶/۳۱ ۱۶:۱۸:۴۶

اعتمادآنلاین| منابع فلسطینی ازجمله خبرگزاری رسمی فلسطین گزارش دادند که 61 عضو پارلمان فرانسه توافق سازش بحرین و امارات با تل‌آویو را محکوم کردند.

خبرگزاری رسمی فلسطین «وفا»، امروز (دوشنبه 31 شهریورماه)، از محکوم کردن توافق عادی‌سازی روابط با تل‌‌آویو در فرانسه خبر داد.

طبق این گزارش، 61 عضو پارلمان فرانسه در ارتباط با سازش امارات و بحرین با تل‌آویو گفتند: «این توافق از زیر آرمان فلسطین شانه خالی می‌کند و هرگونه احتمال صلح را با مانع مواجه می‌کند».

اعضای پارلمان فرانسه در ادامه گفتند: «سند امضاشده در کاخ سفید برخلاف آنچه «ترامپ» با هیجان اعلام می‌کند، توافق صلح نیست!».

در ادامه این اظهارات آمده است: «برخلاف مصر و اردن، امارات جنگی علیه اسرائیل نداشته است. بحرین نیز همین شرایط را دارد».

اعضای یادشده تأکید کردند: «توافق عادی‌سازی روابط تحمیل عمل انجام‌شده با اشغالگری مناطق را به رسمیت می‌شناسد و هیچ‌گونه امتیازدهی به فلسطینیان نمی‌دهد».

طبق این گزارش، اعضای پارلمان فرانسه همچنین گفتند که روش ابوظبی و منامه عملا اجماع عربی را که مبتنی بر ابتکار صلح عربی است، نقض می‌کند.

این محکومیت پس از اعلام امارات و بحرین درباره سازش با رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد. دو کشور یادشده، هفته گذشته، در حضور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا توافقنامه صلح با رژیم صهیونیستی را امضا کردند؛ توافقی که در آن بر تأسیس سفارتخانه‌ و تبادل سفرای رژیم صهیونیستی با این دو کشور عربی تأکید شده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها