مدیر کل مرکز پیش بینی سازمان هواشناسی:

برنج کاران استان‌های شمالی از نگهداری برنج در فضای باز اجتناب کنند

مدیر کل مرکز پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: برنج کاران استان‌های شمالی از نگهداری برنج در فضای باز اجتناب کنند.

برنج کاران استان‌های شمالی از نگهداری برنج در فضای باز اجتناب کنند
کد خبر: 434486
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۱ ۱۶:۱۲:۴۷

اعتمادآنلاین| مسعود حقیقت مدیر کل مرکز پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی از کاهش ابرناکی در برخی نقاط کشور خبر داد و گفت: بنابر نقشه‌های هواشناسی طی روز‌های سه شنبه و چهارشنبه ابرناکی کاهش پیدا می‌کند و تنها بارش‌های مختصری در سواحل خزر رخ می‌دهد.

او افزود: با توجه به شرایط جوی به برنج کاران استان‌های شمالی توصیه می‌شود که از نگهداری برنج در فضای باز اجتناب کنند.


حقیقت ادامه داد: بنابر مدل‌های اقلیمی، کشاورزان استان چهارمحال و کشاورزان بختیاری تا 5 مهر و کشاورزان استان‌های خراسان جنوبی؛ قائم، فردوس و بیرجند حداکثر تا 10 مهر می‌توانند عملیات کشت کلزا را انجام دهند.

به گفته این مقام مسئول، با توجه به شرایط جوی به کشاورزان نوار شمالی کشور توصیه می‌شود که از محلول پاشی و سم پاشی باغات و مزارع خود اجتناب کنند.

رشد 139 درصدی بارش در استان هرمزگان


او درباره آخرین وضعیت بارندگی در سال زراعی گذشته گفت: بنابر آخرین آمار مجموع بارش در سال زراعی گذشته 297.8 میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 6.3 درصد کاهش و نسبت به دوره بلندمدت 28.6 درصد رشد داشته است.

حقیقت با بیان اینکه بارش در هرمزگان 139 درصد نسبت به متوسط بلندمدت رشد داشته است، گفت: این در حالی است که بارندگی در استان‌های چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، کرمانشاه و کردستان همچنان کمتر از نرمال بوده است.

مدیر کل مرکز پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در پایان درباره آخرین وضعیت بارش‌ها در سال زراعی جدید تصریح کرد: مدل‌های اقلیمی نشان می‌دهد که بارش در فصل پاییز همچنان کمتر از نرمال است و با تاخیر آغاز می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها