کد خبر: 434529
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۲ ۰۸:۱۴:۱۵
| |

بایدن در ایالت مهم میشیگان از ترامپ پیش است

نظرسنجی پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در دو ایالت تعیین‌کننده نشان می‌دهد که نامزد حزب دموکرات در یک ایالت از رئیس‌جمهور کنونی این کشور جلوتر بوده و در یک ایالت دیگر مساوی هستند.

بایدن در ایالت مهم میشیگان از ترامپ پیش است
کد خبر: 434529
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۲ ۰۸:۱۴:۱۵

اعتمادآنلاین| در حالی که کمی بیشتر از پنج هفته تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا زمان باقی است، نظرسنجی‌ها از پیشتازی جو بایدن نامزد حزب دموکرات در برابر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور کنونی این کشور حکایت دارد.

این نظرسنجی که به صورت مشترک توسط خبرگزاری رویترز و مؤسسه ایپسوس انجام گرفته، نشان می‌دهد بایدن در ایالت مهم میشیگان از ترامپ پیش است.

به نوشته رویترز، این دو مؤسسه که روز گذشته در دو ایالت ویسکانسین و پنسیلوانیا نظرسنجی برگزار کردند، قرار است در روز آینده نیز در دو ایالت مهم دیگر (فلوریدا و آریزونا) که نقش مهمی در تعیین حدودی سرنوشت انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر دارند، نظرسنجی برگزار کنند.

بر این اساس، در نظرسنجی که روز سه‌شنبه در ایالت میشیگان انجام شد، 49 درصد از آمریکایی‌ها بایدن را برای ریاست‌جمهوری انتخاب کردند و 44 درصد نیز ترامپ را برگزیدند.

همچنین 50 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقد بودند که بایدن می‌تواند مدیریت بهتری در زمینه کنترل شیوع ویروس «کووید19» و همچنین بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا (45 درصد) داشته باشد.

از سوی دیگر اما حمایت از ترامپ در این دو زمینه به میزان 44 و 48 درصد بود.

به نوشته رویترز، رقابت در ایالت کارولینای شمالی اما تا برابر بود به‌گونه‌ای که بایدن و ترامپ هر کدام توانستند 47 درصد از رأی شرکت‌کنندگان را از آن خود کنند.

در این ایالت نیز، 47 درصد از آمریکایی‌ها بایدن را فرد مناسب‌تری برای مقابله با ویروس کرونا دانسته و 45 درصد به ترامپ اعتماد کردند. با این حال از نظر مدیریت اقتصادی، ترامپ با 51 درصد نسبت به بایدن با 44 درصد، در اذهان مردم این ایالت جلوتر بود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها