تکلیف یک میلیون یورو صندوق ذخیره ارزی برای مبارزه با کرونا چه شد؟

سامه یح بخت آبادی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره بررسی پرداخت یک میلیون یورویی از صندوق ذخیره ملی که قرار بود برای مبارزه با کرونا به وزارت بهداشت داده شود، عنوان کرد: درباره برداشت این پول و محل هزینه آن با بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه در کش و قوس هستیم. 

تکلیف یک میلیون یورو صندوق ذخیره ارزی برای مبارزه با کرونا چه شد؟
کد خبر: 434562
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۲ ۰۹:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| سامه یح بخت آبادی ، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره واردات واکسن آنفولانزا و حواشی که پیرامون آن مطرح شده است، گفت: من هم چنین شایعاتی را شنیده‌ام، به طور مثال وزیتور‌ها عنوان کردند که اگر واکسن آنفولانزا وارد شود، به داروخانه‌ها 10 تا بیشتر نمی‌دهند که البته بازهم در حد شایعه این را می‌دانم زیرا تا زمانی که واکسن توزیع نشود، نمی‌دانیم به چه صورتی قرار است به دست مردم برسد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دستور عملی که آمده است؛ می‌گوید به هر نفر با کد ملی باید واکسن تحویل داده شود.

وی با اشاره به واردات واکسن کرونا، اظهار داشت: تا این لحظه خبر موثقی درباره واردات واکسن کرونا مطرح نیست و درحال حاضر بحث واردات واکسن آنفولانزا است.

سامه یح بخت آبادی با بیان این‌که 20 میلیون واکسن آنفولانزا؛ یعنی یک چهارم مردم ایران وارد کشور شده است، اظهار داشت: در واقعیت جوانان و افرادی که بیماری زمینه‌ای و خاص ندارند، نیازی نیست که واکسن آنفولانزا را تزریق کنند.

وی خاطر نشان کرد: گروه‌هایی که برای دریافت واکسن آنفولانزا در نظر گرفته شده‌اند اطفال، سالمندان و کسانی هستند که بیماری‌های زمینه‌ای دارند؛ زیرا تعداد واکسنی که وارد شده است نسبت به سال گذشته بسیار بیشتر است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور: سال گذشته بعید می‌دانم بیش از 10 میلیون واکسن آنفولانزا وارد کشور شده باشد اما امسال 20 میلیون واکسن وارد شد.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت هم اعلام کرده است احتمال بروز آنفولانزا در اشخاص نسبت به سال گذشته بسیار پایین‌تر است زیرا مردم از ماسک استفاده می‌کنند و پروتکل‌های بهداشتی توسط اشخاص رعایت می‌شود و افراد در معرض بیماری نیستند اما با این وجود تعداد واکسن‌های که وارد شده بسیار زیاد است و به کسانی که باید استفاده کنند خواهد رسید و جای نگرانی ندارد.

سامه یح بخت آبادی درباره بررسی پرداخت یک میلیون یورویی از صندوق ذخیره ملی که قرار بود برای مبارزه با کرونا به وزارت بهداشت داده شود، عنوان کرد: درباره برداشت این پول و محل هزینه آن با بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه در کش و قوس هستیم.

وی تاکید کرد: قرار بود آقای همتی و نوبخت در کمیسیون بهداشت و درمان حاضر شوند و درباره این یک میلیون یورو توضیحاتی ارائه دهند اما متاسفانه معاونان خودشان را فرستادند، این افراد هم که آمدند قدرت تصمیم گیری نداشتند و در کمیسیون و با این افراد جر و بحثی صورت گرفت و قرار شد در این چند روزه آقای همتی و نوبخت به کمیسیون بیایند و توضیحاتی ارائه دهند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بسیار مصر است تا یک میلیون یورو به وزارت بهداشت پرداخت شود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها