کد خبر: 434613
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۲ ۱۰:۵۸:۰۰
| |

مجموعه ‌شعر «خاک‌باز» منتشر شد

«خاک‌باز» اولین مجموعه ‌‌شعر شاعر جوان «مونا نوری» است که در پاییز 99 توسط نشر تخصصی «حس‌آخر» منتشر شده و به ‌زودی به بازار کتاب عرضه خواهد شد.

مجموعه ‌شعر «خاک‌باز» منتشر شد
کد خبر: 434613
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۲ ۱۰:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ «خاک‌باز» اولین مجموعه ‌‌شعر شاعر جوان «مونا نوری» است که در پاییز 99 توسط نشر تخصصی «حس‌آخر» منتشر شده و به ‌زودی به بازار کتاب عرضه خواهد شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، می‌توان گفت عنصر زبان و برخورداری از بضاعت‌های ویژه و نوآورانه‌ی زبانی از ویژگی‌های شعرهای نوری‌ست. فضای متراکم اما متروک آثار به همراه رفتار متفاوت، معاصر و کنجکاوانه‌‌ای که در کتاب موج می‌زند این مجموعه را در نوع خود دیگرگونه نشان داده و پیداست که شاعر با بهره‌گیری و شناخت از شعر دهه‌ی هفتاد و پس از آن، سعی در استفاده‌ی بهتر از مکشوفات زبانیِ منحصر‌به‌فرد خویش است و در این راه از ساده‌نویسی مرسوم که در شعر این روزهای ایران موج می‌زند، فاصله گرفته است.

از ویژگی‌های این مجموعه می‌توان به ویراستاری آن توسط شاعری نام برد که خود نیز به ویرایش در شعرهایش پای‌بند بوده. فرزین پارسی‌کیا شاعر، نویسنده و ترانه‌سرا که مجموعه‌های «به ‌ردیف میرزاعبدالله»، «انقراض راوی» و... خود را نیز با حضور ویراستار فنی عرضه کرده بود، این‌بار و برای اولین‌بار در جایگاه ویراستار ادبی یک مجموعه در این کتاب، مولف را همراهی کرده است.

هرچند پیش ‌از این چندین کتاب شعر توسط او ویرایش فنی و منتشر شده است اما این‌بار حضور او در جایگاه ویراستار ادبی یک مجموعه شعر، منش و روشی نو را در این عرصه نشان می‌دهد.


لازم به‌ذکر است این کتاب در قطعی رقعی منتشر و شامل چهل‌وچهار شعر است و طرح جلد آن نیز توسط علیرضا کیایی طراحی گردیده است.

به گفته‌ی شاعر،«خاک‌باز» به‌زودی و طی مراسمی توسط کارشناسان و همراهان گروه ادبی، فرهنگی«در حضور شعر» و شاعران مطرح، نقد، بررسی و رونمایی خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها