حاجی‌دلیگانی، عضو هیات‌رییسه مجلس:

صداوسیما دست از سانسور نمایندگان بردارد

یک عضو هیات‌رییسه مجلس شورای اسلامی در تذکری به صداوسیما گفت: صداوسیما از تضعیف نقش نظارتی نمایندگان و سانسور آنها دست بردارد، اطلاع‌رسانی تلویزیون باید نظارت نمایندگان را پوشش دهد.

صداوسیما دست از سانسور نمایندگان بردارد
کد خبر: 434646
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۲ ۱۲:۱۸:۵۴

اعتمادآنلاین| یک عضو هیات‌رییسه مجلس شورای اسلامی در تذکری به صداوسیما گفت: صداوسیما دست از سانسور نمایندگان و تضعیف نقش نظارتی آنها بردارد.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه 2 مهرماه) در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت هفته مقدس اظهار کرد: ملت بزرگ ایران در دفاع مقدس به درستی دریافت که رمز پیروزی در مقابل جنگ هشت ساله با دشمنان خارجی مقاومت فعال است و امروز هم می‌داند که رمز پیروزی و سربلندی در مقابل زیاده‌خواهی آمریکا و کشورهای اروپایی جاده‌ صاف کن آمریکا همان مقاومت فعال است.

وی ادامه داد: افراد بزدل و ترسو از برجام نافرجام دست برداشته و به دامان ملت بازگردند چراکه ملت ایران عزتمند بوده و خواهد ماند.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آنچه امروز مهم‌ترین مشکل مردم شناخته می‌شود نتیجه قانون‌گریزی مدیران است. اگر قانون مبارزه با قاچاق درست اجرا می‌شد جوان ایرانی بیکار نبود. اگر کد رهگیری و شناسه یکتا درست اجرا می‌شد امروز از فرار مالیاتی خبری نبود. اگر اجرای قوانین دولت الکترونیک 10 سال به تاخیر نمی‌افتاد امروز با انبوه نارضایتی از بروکراسی اداری مواجه نبودیم و اگر به سیاست‌های منابع مدیریت درمان عمل می‌شد هیچ ایرانی نگرانی هزینه‌های درمان را نداشت لذا مشکل کشور نظریه‌پردازی و قانون‌گذاری نیست بلکه عدم اجرا و عدم نظارت بر آن است.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: متاسفانه قانون‌گریزی و قانون‌شکنی به رویه دستگاه نظارتی و غفلت و اهمال به عادت دستگاه‌های نظارتی ازجمله مجلس شورای اسلامی تبدیل شده است؛ چاره کار تقویت نظارت‌ها و استفاده درست، بهنگام و هوشمندانه از ابزار نظارتی است. من و همکارانم در مجلس یازدهم مصمم هستیم با نظارت اثرگذار و موثر تک‌تک وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها را سرخط کرده تا با انجام کار درست موجب حل مشکل شویم.

عضو هیات‌رییسه مجلس شورای اسلامی افزود: صداوسیما از تضعیف نقش نظارتی نمایندگان و سانسور آنها دست بردارد، اطلاع‌رسانی تلویزیون باید نظارت نمایندگان را پوشش دهد.

وی یادآور شد: سازمان بازرسی باید بداند این‌که گفته می‌شود به دنبال مچ‌گیری نیستیم فلسفه وجودی این سازمان را زیرسوال می‌برد باید مچ قانون‌شکنان و قانون‌گریزان را بگیرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها