کد خبر: 434709
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۲ ۱۵:۰۳:۴۳
| |

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران مطرح کرد:

بهره برداری از بزرگترین مرکز ذخیره گندم شرق کشور تا پایان سال

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: سیلوی 100 هزار تنی گرمسار به عنوان شرق کشور، سیلوی راهبردی تخلیه و نگهداری گندم و پشتیبان پایتخت است.

بهره برداری از بزرگترین مرکز ذخیره گندم شرق کشور تا پایان سال
کد خبر: 434709
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۲ ۱۵:۰۳:۴۳

اعتمادآنلاین| یزدان سیف در بازدید از سیلوی 100هزار تنی گرمسار افزود: بهره‌برداری از این سیلو نقش مهمی در رفع بخش بزرگی از مشکلات منطقه‌ای و کشور دارد و نیازهای ضروری ذخیره‌سازی گندم به عنوان محصول راهبردی در کشور را محقق می کند.

وی ادامه داد: سیلوی 100 هزار تنی در شهرستان گرمسار به عنوان بزرگترین سیلوی شرق کشور و پشتیبان پایتخت در زمینی به مساحت 10 هکتار احداث شده است و براساس برآوردهای انجام شده انتظار می‌رود تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تکمیل و آغاز بهره‌برداری از سیلوی 100 هزار تنی گرمسار نیازمند حمایت و نگاه ویژه پیمانکاران، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و دستگاه‌های اجرایی است.

در حال حاضر سیلوی 100 هزار تنی گرمسار پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصد دارد و سازه سیلو ساخته شده و تجهیزات سیلو به محل منتقل شده و در مرحله نصب قرار دارد.

این سیلو با تامین اعتبار از سوی بانک توسعه اسلامی و دولت در مراحل پایانی ساخت است و طبق قرار داد، 89.2 درصد اعتبارات مورد نیاز از سوی بانک و 10.8 درصد از سوی دولت تامین می‌شود.

بانک توسعه اسلامی 18.96 میلیون یورو و دولت 190 میلیارد ریال برای ساخت سیلوی 100 هزار تنی در گرمسار سرمایه‌گذاری کرده است.

سیلوی 100 هزار تنی گرمسار دارای چهار خوشه و کندوهای 9 عددی به هم چسبیده است و در مجموع این سیلو 36 کندو به ارتفاع حدود 45 متر و قطر 11 متر دارد و اکنون برخی امکانات زیربنایی این طرح مانند آب ، برق و همچنین پنج خط تلفن در دست بهره برداری است. گرمسار غربی ترین شهرستان استان سمنان، پنج هزار و 182 کیلومتر مربع وسعت و بیش از 70 هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها