کد خبر: 434723
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۲ ۱۶:۰۵:۳۰
| |

پنج ماهه ۹۹؛

ارزش صادرات بخش معدن به 2.1 میلیارد دلار رسید

ارزش صادرات بخش معدن و صنایع معدنی در پنج ماهه نخست امسال به رقم دو میلیارد و 176 میلیون دلار رسید که از این رقم بیش از 50 درصد سهم زنجیره فولاد و تولیدات فولادی مرتبط است.

ارزش صادرات بخش معدن به 2.1 میلیارد دلار رسید
کد خبر: 434723
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۲ ۱۶:۰۵:۳۰

اعتمادآنلاین| برپایه اطلاعات گمرک جمهوری اسلامی ایران حجم تجارت خارجی کشور در پنج ماهه نخست امسال به 24 میلیارد و 600 میلیون دلار رسید که در این مدت 52 میلیون تن انواع کالا صادر شد.

آمارهای مورد بررسی نشان می دهد در پنج ماهه امسال بیش از سه میلیون تن زنجیره فولاد و محصولات فولادی مرتبط به ارزش افزون بر یک میلیارد و 118 میلیون دلار به بازارهای هدف، صادر شد.

حجم صادرات بخش معدن و صنایع معدنی در دوره این گزارش به رقم بیش از 15 میلیون و 699 هزار تن رسید که در سرفصل «سایر معدن وصنایع معدنی» با رقم سه میلیون و 466 هزار تن بیشترین حجم را به خود اختصاص داد.

همچنین با توجه به شرایط تحریم و بحران کرونا، افت ارزش صادرات در دوره این گزارش دور از انتظار نیست، اما در زمینه زنجیره آلومینیوم و محصولات آن، شرایط متفاوت رقم خورد با صدور 39.2 هزار تن به ارزش 63.5 میلیون دلار محقق شد که از نظر وزن و ارزش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 74 و 44 درصد افزایش را نشان می دهد.

ارزش واردات بخش معدن 1.2 میلیارد دلار

بررسی آمار این گزارش حاکی از واردات یک میلیارد و 219 میلیون دلار در بخش معدن وصنایع معدنی در دوره پنج ماهه نخست امسال است که نسبت به مدت مشابه گذشته افزایش دو درصدی دارد.

علاوه براین حجم واردات در مدت این گزارش به یک میلیون و 530 هزار تن رسید که افزایش 15 درصدی را نسبت به پنج ماهه ابتدایی پارسال ثبت کرد.

بیشترین رشد واردات مربوط به زنجیره مولیبدن با رشد 744 درصدی نسبت به پنج ماهه نخست سال گذشته و به ارزش 310 هزار دلار است.

حجم واردات کشور هم در پنج ماهه نخست امسال به 13 میلیون و 800 هزار تن و به ارزش 13 میلیارد و 700 میلیون دلار رسید.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها