«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

دور دنیا | نمایشگر نوار قلب در ساعت‌های سامسونگ گنجانده می‌شوند

سامسونگ توانست تاییدیه سازمان غذا و دارو را برای ارائه برنامه ECG در ساعت‌های هوشمند سری 3 و اکتیو 2 را بگیرد. این شرکت با عرضه قابلیت نشان دادن اکسیژن خون و نوار قلب روی ساعت‌های خود گام عظیمی در جهت پیگیری سلامت کاربران خود برداشته است.

دور دنیا | نمایشگر نوار قلب در ساعت‌های سامسونگ گنجانده می‌شوند
کد خبر: 434794
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۴ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده- شرکت‌های عظیمی که در زمینه فناوری فعالیت می‌کنند، قابلیت‌های زیادی را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند. یکی از این شرکت‌ها سامسونگ است. این شرکت که غول فناوری در جهان به شمار می‌رود در اقدام جدید خود در ساعت‌های گلکسی واچ 3 و گلکسی واچ اکتیو 2 می‌خواهد یک ویژگی بسیار مهم را بگنجاند. سامسونگ اعلام کرده است که توانسته تاییدیه سازمان غذا و دارو (FDA) را برای کار گذاشتن الکتروکاردیوگرام (ECG) در برخی از ساعت‌های هوشمند خود دریافت کند.

به گزارش اعتمادآنلاین ، به نقل از «digital trends»، کسانی که از این ساعت‌ها استفاده می‌کنند می‌توانند به ECG مجهز شوند. ECG یا الکتروکاردیوگرام سیگنال‌های قلب شما را ثبت می‌کند و آزمایشی معمول برای تشخیص مشکلات قلبی و نظارت بر وضعیت قلب است. کاربران می‌توانند با استفاده از این ویژگی جدید به برنامه ECG Monitor دسترسی پیدا کنند و بی‌نظمی ریتم قلب خود را مورد بررسی قرار دهند و حتی دریابند که آیا علائم فیبریلاسیون دهلیزی (نوعی ضربان قلب نامنظم) را دارند یا خیر.

ساعت سامسونگ

سامسونگ اولین شرکتی نیست که این ویژگی را برای کاربران خود ارائه کرده؛ اپل نیز در سری 4 ساعت‌های خود در سال 2018 از سنسور ECG استفاده کرد که مورد تایید سازمان غذا و دارو نیز قرار گرفت. باید بگوییم اضافه شدن این ویژگی هر چند دیر انجام گرفت، اما بسیار مفید و کاربردی است.

بارزترین کابرد سنسور نوار قلب نظارت بر علائم فیبریلاسیون دهلیزی (AFib) است. این اختلال در نتیجه بی‌نظمی ضربان قلب بوجود آمده و در بعضی موارد ممکن است منجر به سکته شود. لازم به ذکر است که دستگاه فقط می‌تواند علائم فیبریلاسیون دهلیزی را ردیابی کند و داده‌هایی که از طریق ساعت هوشمند بدست آمده نباید بدون مشورت با پزشک متخصص قلب و عروق مورد بررسی و تشخیص قرار بگیرد. فایده بزرگ این دستگاه نوار قلب این است که می‌تواند به افرادی که دچار عارضه قلبی هستند نشانه‌های بیماری را عرضه کند تا کاربران بتوانند با مراجعه به پزشک متخصص بیماری خود را درمان کنند.

ساعت سامسونگ

استفاده از برنامه الکتروکاردیوگرام در ساعت هوشمند سامسونگ شباهت زیادی به نوار قلب موجود در ساعت‌های اپل دارد. برای گرفتن نوار قلب باید آرام بنشینید و بازوی خود را روی یک سطح صاف قرار دهید. همچنین باید انگشت خود را روی دکمه بالای آن قرار دهید و ساعت می‌تواند بعد از چند ثانیه ریتم قلب شما را بررسی و مشخص کند که آیا این ریتم طبیعی است یا با اختلال همراه است. کاربران پس از اتمام این کار می‌توانند علائم دیگر خود مثل سرگیجه و خستگی را نیز در این برنامه ثبت کنند.

وجود ECG Monitor در ساعت‌های هوشمند گلکسی سری 3 می‌تواند این ساعت‌ها را به یک ردیاب برای تشخیص میزان سلامتی و تناسب اندام افراد تبدیل کند. اپل در این ویژگی زودتر از سامسونگ عمل کرده؛ اما سامسونگ با ارائه نمایشگر اکسیژن خون در ساعت‌های خود اپل را شکست داد. وجود دستگاه نوار قلب و نمایشگر اکسیژن خون در کنار هم بسیار جالب است و امکانات خوبی را برای ردیابی میزان سلامتی کاربر فراهم می‌آورد.

گلکسی واچ 3 برای اولین بار در اوایل سال جاری به بازار عرضه شد و کارشناسان نظرات مثبتی راجع به آن داشتند. ساعت گلکسی واچ اکتیو 2 نیز نظر منتقدان را به خود جلب کرده بود. هر دوی این ساعت‌ها از ویژگی‌های خوبی بهره‌مند هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها