طرح تامین کالاهای اساسی هفته آینده در مجلس بررسی می‌شود

احسان ارکانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از نهایی شدن بررسی طرح تامین کالاهای اساسی در این کمیسیون خبر داد.

طرح تامین کالاهای اساسی هفته آینده در مجلس بررسی می‌شود
کد خبر: 434851
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۳ ۱۱:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت روند بررسی طرح تامین کالا‌های اساسی در این کمیسیون، اظهار داشت: طرح تامین کالاهای اساسی در کمیسیون بودجه نهایی و برای بررسی در جلسه علنی به هیات رئیسه ارجاع شده و در نوبت دستورکار قرار دارد و احتمالا طرح مذکور به زودی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی در همین راستا، افزود: در شرایط اقتصادی فعلی و افزایش بی‌رویه قیمت‌ها، اقشار آسیب پذیر جامعه برای تامین مایحتاج اساسی با مشکل مواجه هستند، بنابراین این وظیفه دولت و مجلس است که در شرایط فعلی به اقشار ضعیف کمک کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، ادامه داد: براساس طرح تامین کالاهای اساسی، پیش بینی شده که 7 دهک پایین جامعه که در تامین برخی از اقلام اساسی دچار مشکل هستند، کمک‌هایی به صورت سبد کالایی و از طریق کارت الکترونیک به آن‌ها انجام شود.

ارکانی درباره جامعه هدف طرح مذکور، بیان داشت: جامعه هدف این طرح در حدود 60 میلیون نفر معادل هفت دهک پایین جامعه را شامل می‌شود، اما یک سوم این افراد یعنی 20 میلیون نفر اقشاری هستند که به آنها به صورت ویژه در این طرح توجه خواهد شد و کمک بیشتری به آنها صورت خواهد گرفت.

نماینده مردم نیشابور در مجلس، گفت: با توجه به این‌که یک فوریت این طرح در مجلس شورای اسلامی تصویب شده بود انتظار می‌رود این طرح با رعایت فوریت در دستور کار صحن علنی قرار گیرد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها