شهردار تهران:

هنوز هم نگاه جهادی دوران جنگ می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را حل کند

شهردار تهران با بیان اینکه هنوز هم نگاه جهادی دوران جنگ می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را حل کند، گفت: مردم خوبی داریم که در آن روزها سخت ترین شرایط را تحمل می کردند و امروز هم شرایط دشوار را تحمل می کنند.

هنوز هم نگاه جهادی دوران جنگ می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را حل کند
کد خبر: 434852
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۳ ۱۱:۵۸:۵۳

اعتمادآنلاین| بنابر اعلام سایت شهر، پیروز حناچی، شهردار تهران در دیدار با پژوهشگران، رزمندگان و سرداران دفاع مقدس گفت: این جلسه بهانه‌ای بود تا به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس دور هم جمع شویم دوران دفاع مقدس بزرگترین تهدید دوره معاصر ما بود اما با رهبری داهیانه حضرت امام (ره) به بزرگترین فرصت تبدیل شد و اگر امروز اقتدار و بازدارندگی داریم مدیون رشادت ها و جانفشانی های آن دوره است.

حناچی افزود: امروز وقتی وضعیت کشور را با دوران دفاع مقدس مقایسه می کنیم که چگونه با عشق و علاقه و هزینه کم، کشور اداره می شد، متوجه می شویم که آن روزها چه برکات بزرگی در کشور وجود داشت.

شهردار تهران با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس جوانان غیر ممکن ها را ممکن کردند، افزود: معتقدم دفاع مقدس و جنگ تحمیلی تهدیدی علیه انقلاب و نظام نوپای جمهوری اسلامی بود و این بحث ها که امروز مطرح می‌شود که اگر ما فلان کار را نکرده بودیم یا فلان موضع را نگرفته بودیم این جنگ اتفاق نمی افتاد را قبول ندارم. صدام کینه دیرینه ای علیه ایران داشت و تعبیر دیوانه برای او کاملاً درست است.

شهردار تهران همچنین به سخنان اخیر مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: نکته مهم آن سخنرانی توجه به عمق مشارکت مردم در دوران دفاع مقدس است؛ همه به یاد داریم که مردم از مایحتاج زندگی خود برای رزمندگان می فرستادند و گاهی نامه هایی در میان بسته های هدایای مردمی بود که حاوی نکات بسیار ارزشمندی بود.

حناچی با بیان اینکه هنوز هم نگاه جهادی دوران جنگ می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را حل کند، بیان کرد: مردم خوبی داریم که در آن روزها سخت ترین شرایط را تحمل می کردند و امروز هم شرایط دشوار را تحمل می کنند ، نباید برای این مردم کم بگذاریم .

او افزود: اگر محدودیت ها و کمبود ها فقط برای یک عده باشد این قابل توجیه نیست. معتقدم فارغ از جناح بندی ها و گروه بندی های سیاسی باید عاقلانه و عادلانه رفتار کنیم.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنانش ایجاد نشاط و زیبایی های بصری در شهر را مساله ای دانست که در این دوره از مدیریت شهری به آن توجه می شود و گفت: همچنین در این دوره تلاش کرده ایم به صورت خاص تری به مناطق محروم و جنوب شهر توجه کنیم؛ به زودی تعدادی از پروژه های شهری را در مناطق جنوب شهر افتتاح خواهیم کرد.

شهردار تهران با تاکید بر نگاه فراجناحی به مسائل به کشور گفت: اختلافات داخلی می تواند پاشنه آشیل کشور شود باید در این زمینه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را الگوی خود کنیم که همواره رابطه خوبی با همه طیف ها داشت . همین خصوصیات ایشان بود که باعث شد در مراسم تشییع جنازه اش تعداد زیاد مردم شرکت کنند؛ به طوری که این تشییع جنازه قابل مقایسه با تشییع جنازه حضرت امام بود و در تهران اگر این مراسم بیشتر طول می کشید و ممکن بود حادثه ای که در کرمان اتفاق افتاد در میدان انقلاب تهران هم پیش بیاید.

حناچی به نامگذاری خیابان ها به نام شهید مهندسی اشاره کرد و گفت: در مصوبه ای که برای نامگذاری خیابانی به نام مرحوم بازرگان تصویب شده بود خیابانی به نام شهید رضوی و چند شهید دیگر از جمله شهید مهندسی نیز وجود دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها