کد خبر: 434906
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۳ ۱۵:۳۵:۰۸
| |

رئیس فدراسیون ناشنوایان:

پاداش قهرمان‌های پارالمپیکی افزایش پیدا کرده است

رئیس فدراسیون ناشنوایان گفت: در حال حاضر پاداش قهرمان‌های پارالمپیکی را به نصف پاداش قهرمانی افراد سالم رساندیم که پیش از این اینگونه نبود و اهمیتی برای پاداش ناشنوایان قائل نبودند.

پاداش قهرمان‌های پارالمپیکی افزایش پیدا کرده است
کد خبر: 434906
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۳ ۱۵:۳۵:۰۸

اعتمادآنلاین| رئیس فدراسیون ناشنوایان گفت: در حال حاضر پاداش قهرمان‌های پارالمپیکی را به نصف پاداش قهرمانی افراد سالم رساندیم که پیش از این، اینگونه نبود و اهمیتی برای پاداش ناشنوایان قائل نبودند.

مهران تیشه‌گران در مراسم تجلیل از ورزشکاران ملی و المپیک ناشنوایان استان قزوین که امروز پنجشنبه سوم مهر در کانون ناشنوایان استان قزوین برگزار شد، تصریح کرد: به مدت هفت سال است که به جامعه ناشنوایان خدمت می‌کنم باید بگویم این قشر دنیای ویژه‌ای دارند و نسبت به سایر معلولان شرایط برای این افراد و فعالیت در این حوزه سخت‌تر است.

وی افزود: افراد ناشنوا دارای ویژگی‌های خاصی از قبیل صبر، استقامت و روحیه بالا هستند که به خوبی قابل لمس است، جامعه ناشنوایان با یکدیگر همدل هستند و در مسائل اجتماعی یکدیگر را همراهی می‌کند، ما نیز موظف هستیم خدماتی که حق این افراد است را به خوبی به آن‌ها ارائه دهیم.

رئیس فدراسیون ناشنوایان کشور اظهار کرد: ناشنوایان از نظر فیزیکی با افراد سالم تفاوتی ندارند و محدودیت‌های افراد دارای معلولیت جسمی برای آن‌ها کمتر است، مسئولین نیز در ارائه خدمات به ویژه در حوزه ورزش به این افراد باید توجه کنند که ناشنوایان نیز مانند افراد سالم می‌توانند از خدمات استفاده کنند.

وی تاکید کرد: استان قزوین در حوزه ورزش ناشنوایان فعالیت و عملکرد خوبی داشته است، هیئت ورزش‌های ناشنوایان مانند سایر هیئت‌ها تک رشته نیست با این‌حال استان قزوین به خوبی در این حوزه وارد شده است و قهرمانان ملی و جهانی مختلف در استان قزوین داریم.

تیشه‌گران یادآور شد: نباید بین جامعه ورزشکاران معلول و ورزشکاران سالم تفاوتی قائل شد چرا که هر دو برای رشد ورزش کشور فعالیت می‌کنند، ورزشکاران پارالمپیکی و ناشنوایان باید مورد توجه قرار بگیرند، اگر قرار است حمایتی از ورزشکاران یا استخدامی برای ورزشکاران در نظر گرفته شود نباید بین قهرمانان سالم و قهرمانان دارای معلولیت به ویژه ناشنوایان تفاوتی قائل شد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر پاداش قهرمان‌های پارالمپیکی را به نصف پاداش قهرمانی افراد سالم رساندیم که پیش از این اینگونه نبود و اهمیتی برای پاداش ناشنوایان قائل نبودند.

رئیس فدراسیون ناشنوایان با اشاره به استخدام ورزشکاران ناشنوا تصریح کرد: سازمان بهزیستی استخدام سه درصد از افراد معلول در سازمان‌ها و ادارات مختلف را پیگیری کرده است، باتوجه به جلساتی که با بهزیستی کشور برگزار شد مقرر شد مسئله استخدام هشت قهرمان پارالمپیک ناشنوا پیگیری شود، امیدواریم مسائل استخدامی قهرمانان جهان و آسیا نیز با کمک سازمان بهزیستی مورد توجه قرار بگیرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها